דלעות בברלין

אוקטובר 2023 בברלין : מה קורה באוקטובר בברלין

אוקטובר מתחיל תקופה של סתיו ססגוני בברלין. ברשימה הבאה תוכלו למצוא את האירועים הכי חשובים שקורים באוקטובר 2023 בברלין – על מנת לעזור לכם לקראת ביקור בברלין

קראו : אוקטובר 2023 בברלין – טיפים חשובים לקראת נסיעה לברלין! 

תוכן עניינים

יום איחוד גרמניה

הגרמנים חוגגים את "יום איחוד גרמניה" ביום שלישי, 3 באוקטובר. ביום הזה, החנויות תהיינה סגורות (וגם כמובן משרדי ממשלה, בתי ספר, ודברים אחרים שלא מעניינים תיירים שמבקרים בברלין). כל השאר יהיה פתוח, כמו בימי ראשון בברלין

מטיילים בברלין - הטיולים של נדב בברלין
אירועים רבים מרוכזים סביב שער ברנדנבורג (פה עם המדריך ערן וקבוצה שלנו)

פסטיבל האורות 2023 בברלין

אחד האירועים הבולטים בחודש אוקטובר 2023 בברלין (ואולי אירוע "חובה" ללכת אליו בברלין) הוא פסטיבל האורות. ההשתתפות והביקור בפסטיבל האורות של ברלין היא חינם ללא תשלום ואתם יכולים להוסיף אותו לפעילויות חינמיות בברלין בזמן ביקורכם. 

הפסטיבל מתקיים בכל רחבי בברלין, באתרים מפורסמים יותר ופחות וכולל מיצגי אור מיוחדים על הבניינים השונים שלעיתים קרובות רלוונטיים לסוג הבניין ולאדריכלות שלו. 

  • מתי: 6-15 באוקטובר 2023
  • איפה: כל רחבי העיר. באתר הפסטיבל מפורסמת כל שנה מפה של המבנים המוארים
  • איך מבקרים? אנחנו נמליץ בדף הפייסבוק שלנו על מסלול עצמאי בפסטיבל האורות של ברלין. מניסיון שנים קודמות – בעוד שסיור פרטי בפסטיבל האורות אפשרי, סיור קבוצתי הוא בעניינו  "רמאות": אין מצב שבו קבוצה שלמה של אנשים מצליחה לעקוב אחרינו בחושך ולא לאבד אותנו (וכבר שמענו על מדריכים "חאפרים" בברלין שזו ה"שיטה" שלהם. הכסף כמובן נאסף בתחילת הטיול). בכל מקרה, אנחנו שואפים להציע סיורים איכותיים עם ערך מוסף בברלין, ואת זה נוכל לספק בסיור פרטי באזור שמותאם למקומות ולבניינים ייחודיים או ליצירות האמנות שישולבו בפסטיבל. 
צלם משתתף בפסטיבל האורות
צילום שער ברנדנבורג בפסטיבל האורות (TLN)

סוכות 2023 בברלין

גם בברלין ניתן לחגוג את חגי תשרי. בתי חב"ד השונים כמו גם בתי הכנסת של ברלין יציעו סוכות ותפילות הן בסוכות והן בשמחת תורה ובשמיני עצרת. 

צילום של הצלם המפורסם רוברט קאפה: חגי תשרי בבית הכנסת "פרנקלאופר" בברלין מיד אחרי השואה, 1945 (זכויות: סוכנות מגנום)

האלווין 2023 בברלין

סוכות ושמחת תורה אינם החגים היחידים באוקטובר 23. גם האלווין קיים. ראשית, האלווין אינו "חג" במובן של מנוחה מעבודה, והחנויות ושאר הדברים פתוחים כרגיל גם בהאלווין.

מכיוון שמדובר בחג קלטי עם עיבוד אמריקאי, הוא לא אולטרה-פופולרי בברלין אבל בהחלט יש מספר מסיבות ואירועים. כמעט כל מועדון שמכבד את עצמו יקיים מסיבת תחפושות, וגם צפויים אירועים לילדים, במיוחד במקומות כמו לגולנד והגנים הבוטניים (דלעות…) . 

מכיוון שה-31 הוא יום שלישי (ומכיוון שכאמור ההאלווין אינו מסורת חשובה לגרמנים), רוב המסיבות והאירועים יערכו בסוף השבוע שלפני, כלומר ב-27 – 29 באוקטובר. 

כמובן שאחד המקומות העיקריים לחגוג האלווין בברלין בשנת 2023 הוא ה-Berlin Dungeon, אטרקציית ההפחדות הברלינאית (מגיל 8 ומעלה). 

מסיכות ב-Masken World
מסיכות בחנות התחפושות המרשימה Masken World

ממסיכות וממתקים לתחפושות למבוגרים בלבד

בברלין מתקיימים במהלך השנה כמה ירידים מקצועיים גדולים – בין היתר הסלון האווירי של ברלין (באוגוסט); יריד האלקטרוניקה העצום IFA (בספטמבר) ; "השבוע הירוק" שמאגד חקלאים ויזמי בישול והפקת מזון ; שבוע משחקי מחשב ; פסטיבל הקולנוע של ברלין ועוד כל מיני אירועים. 

כנראה שאין יריד מקצועי שמושך כל כך הרבה קהל סקרנים כמו יריד "ונוס" שמתקיים במרכז הירידים של ברלין בכל שנה באוקטובר. יריד ונוס מקבץ עוסקים ועוסקות בתעשיית הבידור למבוגרים. אך לצד היותו היריד המקצועי הגדול ביותר בעולם בתחום תעשיית האירוטיקה, הוא גם מאפשר לצרכנים לפגוש את הכוכבות והכוכבים בתחום. 

הכניסה, כמובן, מגיל 18 ומעלה. 

ועוד בנושאי מסיבות

ברלין ידועה כעיר של מועדונים ומסיבות, ולכן זה לא לגמרי מפתיע שחלק ניכר מן האייטמים על מה לעשות בחודש אוקטובר 2023 בברלין עוסקים במסיבות בברלין. 

בין ה-3 ל-8 באוקטובר יתקיים "יום תרבות המועדונים" (לאלה שטוענים שהימים בין 3 ל-8 באוקטובר זה לא יום אחד: כנראה שלא ביקרתם במסיבה ברלינאית כהלכתה). יהיו כמובן מסיבות, אבל גם הופעות, מיצגים, תערוכות ועוד. 

יום תרבות המועדונים, האתר הרשמי

מסיבות בברלין

אבירים, דלעות ולונה פארק: לחגוג עם כולם

גם באוקטובר מתקיימים בברלין אירועי חוצות מלהיבים ומסיבות רחוב שבהם תוכלו להשתתף, לעיתים קרובות מדובר באירועים בחינם או בתשלום סמלי. בין היתר: 

  • יריד הסתיו של ברלין : מדובר בלונה פארק (לא גדול מאוד) עם מתקנים, דוכני אוכל ושעשועים ובימות בידור. הוא ממקום ב-Zentraler Festplatz, שאליו ניתן להגיע עם אוטובוס X21 מתחנת Jakob-Kaiser-Platz או עם X21, M21 ו-121 מתחנת Kurt-Schumacher-Platz . הכניסה חופשית (השימוש במתקנים בתשלום). שעות פתיחה: רביעי-חמישי: 14-22 ; שישי-שבת 14-23 וראשון 13-21 . עד 15 באוקטובר. לאתר הרשמי
  • יריד המוקיונים של שפנדאו : יריד ימי-ביניים עם תלבושות תקופתיות, מוקניונים וליצנים וכמובן גם דוכני אוכל ובימות בידור. בין ה-30 בספטמבר ל-3 באוקטובר, במצודת שפנדאו. הכניסה בתשלום (7 לילד; 14 למבוגר, יש הנחות על תשלום מראש דרך האתר)
  • פסטיבל הדלעת של שונברג – מתקיים גם הוא בסוף השבוע הראשון של אוקטובר. סימון על המפה תוכלו בין היתר לקבל מן המדריכים בטיולים שלנו בברלין
  • עוד מסיבות רחוב תוכלו בין היתר לגלות בבלוג ברלימאמא, בדף הפייסבוק שלנו, ומן המדריכים בטיולים שלנו. 
יריד קיץ בברלין בלי מתקנים

אוקטוברפסט!

אה כן, לחודש הזה קוראים אוקטובר, וגרמניה מפורסמת ב… אוקטוברפסט שלה. מה לעשות, אבל, שהאוקטוברפסט נחגג מסורתית לקראת אוקטובר (ומסורתית גם בבוואריה ולא בכל גרמניה כולל ברלין). 

למרות מה שכתבנו פה, יש כמה חגיגות אוקטוברפסט מומלצות בברלין בחודש אוקטובר 2023 : 

  • השגרירות הבלתי רשמית של כל מה שהוא קיטש בווארי בברלין היא מסעדת הוף-ברוי הענקית ליד אלכסנדרפלאץ, שמציעה בירות שהוכנו במבשלה הפרטית שלה, אוכל בווארי עשיר וכבד (יש גם צמחוני ובלי-חזיר, הם בכ"ז צועדים עם הזמן) ותזמורת שמנגנת מוזיקה בווארית מסורתית, אבל גם לפעמים מפתיעה במוזיקה אחרת, כולל… אבאניבי באחת הפעמים שהיינו שם. 
  • פסטיבל בווארי גדול ומסורתי תוכלו למצוא לא רחוק מתחנת Nikolassee, בסופי שבוע החל מן ה-9 בספטמבר (ולתוך אוקטובר – סיום ב-28 באוקטובר, מאוד מסורתי זה לא). כתובת: Spanische Allee 180, 14129 Berlin. מכיוון שהפונדק שבו מתקיים הפסטיבל ידוע בהיותו תחנת דרך לאופנוענים מכל הסוגים, גם ביקור בו שלא בזמן האוקטוברפסט זאת חווייה 
  • גם במצודת שפנדאו תוכלו להנות בסופי שבוע מאווירת אוקטובפסט תחת אווירת המצודה העתיקה, עד 21 באוקטובר.
  • בין ה-15 בספטמבר ועד סוף אוקטובר תוכלו לבלות במזרח ב-Postbahnhof באוקטוברפסט, שידוע בכך שבכל יום שני הוא מקיים מסיבות אוקטוברפסט גאות, ה-GayWiesn, שהן לטענת יודעי דבר, הדבר הכי דומה לאוקטוברפסט בכל ברלין. 
טיול קולינרי בברלין

להנות מן הנופים הסתוויים

אולי אין עונה שבה ברלין יפה יותר. נכון, בקיץ יש המון מסיבות רחוב וחופים ססגוניים; בתקופת החורף וחג המולד, העיר מלאה באורות ובשוקי חג המולד; ובאביב פרחים בכל מקום, כולל פריחת הדובדבן המפורסמת של ברלין. ועדיין – הסתיו בברלין הוא יפה במיוחד! 

לאן לטייל כדי לראות שלכת יפה במיוחד? ברלין, למרות היותה עיר גדולה, מלאה ביערות ופארקים שנגישים לגמרי בתחבורה הציבורית. בינהם: 

  • גני העולם במרצאן ו"גני בריץ" ברובע נויקלן
  • יער טגל, יער גרונוואלד, אזור פארק פלנטרוואלד ופארק טרפטו
  • כמובן , הטירגארטן שבמרכז העיר ופארקים אחרים 
  • ואחרון ודי : הפארקים של הארמונות, ובהם גם פארקי הארמונות של פוטסדם
סתיו בברלין, מבט על אי-הטווסים

במקום רחש עלי השלכת: מוזיקה!

יש כמובן גם לא מעט הופעות שוות בברלין בחודש אוקטובר 2023. בין היתר תוכלו לראות את: 

  • ז'ילברטו ז'יל (1 באוקטובר, בטמפודרום)
  • בוני טיילר (2 באוקטובר, אדמירל-פאלאסט)
  • דקסיז (4 באוקטובר, אדמירל-פאלאסט) 
  • ריצ'רד קליידרמן (7 באוקטובר, אדמירל-פאלאסט) 
  • מופע המחווה לקווין One Vision Of Queen  (11  באוקטובר, מרצדס בנץ ארנה) 
  • פטי סמית' (11, 12, 14  באוקטובר, פייר בולה) 
  • 50 סנט (14 באוקטובר במרצדס בנץ ארנה) 
  • החוויה הסימפונית של נארוטו – אנימה עם תזמורת (17 באוקטובר בטמפודרום) 
  • טנג'רין דרים (18 באוקטובר, אדמירל-פאלאסט) 
  • אנדראה בוצ'לי (19 באוקטובר, מרצדס בנץ ארנה) 
  • לואי טומלינסון (20 באוקטובר, מרצדס בנץ ארנה) 
  • פי ג'יי הארווי (21 באוקטובר, אדמירל פאלאסט) 
  • בריאן אינו (ב-24 באוקטובר, בפילהרמונית) 
  • כוכבי ה-WWE (היאבקות מתוסרטת, 28 באוקטובר במרצדס בנץ ארנה*