ריצה בברלין

ספטמבר 2022 בברלין : 10 אירועים שאסור לפספס

ספטמבר עדיין חמים בברלין וכמובן מבשר הרבה מאוד פעילויות קיץ-סתיו. ברשימה הבאה תוכלו למצוא את האירועים הכי חשובים שקורים בספטמבר 2022 בברלין – על מנת לעזור לכם לקראת ביקור בברלין

קראו : ספטמבר 2022 בברלין – טיפים חשובים לקראת נסיעה לברלין! 

1. לולהפלוזה

הפסטיבל המפורסם למוזיקת רוק, היפהופ ואלטרנטיבי יתקיים בברלין (בפעם השישית ואחרי ביטול של שנתיים של קורונה) בין ה-24 ל-25 בספטמבר. 

באיצטדיון האולימפי של ברלין תוכלו למצוא ליינאפ שכולל את מאשין גאן קלי, פאולו נוטיני, טייסטו, אן-מארי, ועוד אמנים רבים אחרים (כולל גם לא מעט להקות גרמניות שלא שמעתם עליהן, אלא אם אתם בקטע של רוק או היפהופ גרמני). כרגיל בפסטיבל תוכלו למצוא גם פינות אמנות, אזור לילדים, פינת אופנה ועוד. 

lollapalooza berlin
לולהפאלוזה בברלין

2. עוד מוזיקה בספטמבר 22 בברלין

גם אם אתם לא בקטע של מוזיקה אלטרנטיבית או היפהופ, יש מספיק מה לשמוע בברלין – מרוק קלאסי ועד מוזיקה קלאסית; מפאנק ועד ג'ז ניסיוני. 

מבחר של כמה מן המופעים היותר בולטים בחודש ספטמבר בברלין: 

  • ליסה בטיאשווילי עם הכינור שלה בפילהרמונית של ברלין, 1 בספטמבר
  • קייטי מלואה ב-7 בספטמבר ב"צנר" 
  • אינפקטד משרום ב-10 בספטמבר ב"וורטי" 
  • מדנס ב-16 וב-17  בספטמבר בטמפודרום 
  • אוריה היפ ב-17 בספטמבר בפוטסדמר פלאץ 
  • ביפי קליירו ב-21 בספטמבר בוולודרום 
  • עוד ב-21 בספטמבר בברלין: דייוויד גארט במרצדס בנץ ארנה 
  • במרצדס בנץ ארנה של ברלין תוכלו למצוא גם את ארקייד פייר ב-29 בספטמבר 
הייתה פופולרית בברלין עוד כשהייתה פה חומה, ועכשיו סוגרת שני ערבים : מדנס

3. אוקטוברפסט

כמה עובדות חשובות למי שלא מכיר, על האוקטוברפסט: 

  • הוא לא מתקיים באוקטובר, אלא בספטמבר (17 בספטמבר עד 3 באוקטובר, ליתר דיוק) 
  • הוא לא חג גרמני, אלא יריד בווארי

לכן, בברלין הבלתי בווארית בעליל, הוא הרבה פחות בולט בעיר. ובכל זאת, איפה תוכלו לחגוג אוקטובר-פסט בברלין בחודש ספטמבר 2022?

  • השגרירות הבלתי רשמית של כל מה שהוא קיטש בווארי בברלין היא מסעדת הוף-ברוי הענקית ליד אלכסנדרפלאץ, שמציעה בירות שהוכנו במבשלה הפרטית שלה, אוכל בווארי עשיר וכבד (יש גם צמחוני ובלי-חזיר, הם בכ"ז צועדים עם הזמן) ותזמורת שמנגנת מוזיקה בווארית מסורתית, אבל גם לפעמים מפתיעה במוזיקה אחרת, כולל… אבאניבי באחת הפעמים שהיינו שם. 
  • פסטיבל בווארי גדול ומסורתי תוכלו למצוא לא רחוק מתחנת Nikolassee, בסופי שבוע החל מן ה-2 בספטמבר (ולתוך אוקטובר, מאוד מסורתי זה לא). כתובת: Spanische Allee 180, 14129 Berlin. מכיוון שהפונדק שבו מתקיים הפסטיבל ידוע בהיותו תחנת דרך לאופנוענים מכל הסוגים, גם ביקור בו שלא בזמן האוקטוברפסט זאת חווייה 
  • גם במצודת שפנדאו תוכלו להנות בסופי שבוע מאווירת אוקטובפסט תחת אווירת המצודה העתיקה. 
  • בין ה-10 בספטמבר ועד סוף אוקטובר תוכלו לבלות במזרח ב-Postbahnhof באוקטוברפסט, שידוע בכך שבכל יום שני הוא מקיים מסיבות אוקטוברפסט גאות, ה-GayWiesn, שהן לטענת יודעי דבר, הדבר הכי דומה לאוקטוברפסט בכל ברלין. 
  • אוקטוברפסט זה לא רק בירות ומסיבות, במינכן יש גם יריד של ממש, עם מתקנים. בברלין תוכלו למצוא אותו בכל חודש ספטמבר, בימים רביעי-ראשון, ב-Zentraler Festplatz, תחת הכותרת "יריד סתיו", מה שאולי מבטיח שתוכלו להימנע מלשמוע מוזיקה בווארית מסורתית בקולי קולות. 

אז כמו שאומרים בבוואריה O' Zapft is! , יאללה, תפתחו את ברז הבירה ונתחיל במסיבה. 

טיול קולינרי בברלין

4. עוד פסטיבלים בספטמבר 22 בברלין

ה"אוקטוברפסט" אינו פסטיבל הסתיו היחיד שיתקיים בברלין בחודש ספטמבר 2022. יש הרבה מסיבות רחוב ואירועים מעניינים שהולכים לקרות. בין היתר 

  • מסיבות רחוב ברובע מיטה (3 בספטמבר ברחוב קורינר); ברובע שונברג (ברחבת העירייה) ; במואביט; ברובע ווסטאנד ;  ועוד 
  • למבוגרים בלבד: יריד "פולסום" ברובע נולנדורף – יריד הפטיש הגדול באירופה (10 בספטמבר) 
  • פסטיבל התפוחים בארמון בריץ ופסטיבל דלעת בגני בריץ (מדובר על שני מקומות שונים!)
  • הפנינג העפיפונים הגדול של ברלין בשדה התעופה לשעבר "טמפלהוף" ב-17 בספטמבר
  • יריד העתיקות הגדול של רחוב זוארץ, אליו נתייחס באייטם הבא … 

כדי לעקוב אחר אירועים ספציפיים לסוף השבוע שבו תהיו בברלין, עיינו בבלוג "ברלימאמא"

פסטיבל העפיפונים הענק בטמפלהופר פלד. צילום: Bornemann/STADT UND LAND (המארגנים)

5. פסטיבל הענתיקות של רחוב זוארץ

הברלינאים אוהבים יד שנייה. יש להם קניון שלם של מוצרי יד-שנייה, שוקי פשפשים פעילים בכל סוף-שבוע וחנויות יד-שנייה פעילות בכל העיר. חובבי וינטייג' בהחלט יכולים לקבל המלצות נוספות מן המדריכים שלנו על מקומות לרכוש וינטייג' בברלין, אבל בשבת, 3 בספטמבר, מתקיים פסטיבל עתיקות ברחוב שלם, שגם בימים כתיקונם מלא בחנויות עתיקות ווינטייג' – רחוב זוארץ ברובע שרלוטנבורג (Suarezstr) 

פספסתם את פסטיבל העתיקות? כאמור, גם בסופי שבוע "רגילים" יש בכל רחבי העיר שוקי פשפשים שכיף לחפש בהם מציאות – המפורסמים ביותר לתיירים הם שוק "רחוב ה-17 ביוני" ליד תחנת טירגארטן ושוק ה"מאוורפארק" המפורסם (Mauerpark) שכולל גם הרבה קסם פרנצלאוור-ברגי של אמנות רחוב, שירה בציבור ופעילות בפארק . עוד על שוקי הפשפשים של סוף השבוע תוכלו לקרוא במאמר על פעילויות ליום ראשון בברלין

מכוניות בברלין
עתיקות בברלין - כולל אפילו מכוניות קלאסיות

6. חדש וגם ישן במוזיאון ובגלריה

אפשר לפשפש בשוקי יד-שנייה ובחנויות עתיקות, אבל אפשר לראות ממצאים יפים גם במוזיאונים ובגלריות. אחרי הכל, בברלין יש יותר גלריות ומוזיאונים מאשר כמעט כל עיר שאנחנו יכולים לחשוב עליה: העיר מתהדרת בלמעלה מ-200 מוזיאונים ועוד מאות גלריות ואוספים פרטיים מעניינים. 

בחודש ספטמבר 2022 יתקיימו כמה אירועי אמנות מרכזיים. ראשית, הביאנאלה של ברלין תינעל ב-18 בספטמבר. אתם עדיין תוכלו להספיק לראות כמה תערוכות מסעירות (עם או בלי המדריכה שלנו, ויקטוריה, שמקיימת סיורים פרטיים בגלריות ובמוזיאונים בברלין). 

בשבוע הנעילה של הביאנאלה, כלומר בין ה-14 ל-18 בספטמבר 22, יתקיים בברלין "שבוע האמנות" שכולל הרבה אירועים מיוחדים. 

וגם אם תגיעו בתחילת ספטמבר תוכלו להנות מאירועי אמנות מיוחדים.  בין ה-2 ל-9 בספטמבר 2022 יתקיים "שבוע הצילום" הברלינאי. ברלין – עיר ששווה צילום בכל השנה. 

וכמובן – בכל יום בשנה מתקיימות בברלין עשרות תערוכות – בנושאי אמנות, היסטוריה, טכנולוגיה, ארכיאולוגיה, מדע ועוד – לא משנה מה תחום העניין שלכם, תמצאו איפה לבקר (תוכלו כמובן להתייעץ עם המדריכ/ה שלנו בטיול). 

ראש נפרטיטי במוזיאון החדש
ראש נפרטיטי במוזיאון החדש

7. לחגוג את ראש השנה בברלין המתוקה

גם בברלין תוכלו לחגוג את חגי תשרי. ראש השנה יוצא השנה בין ה-25 ל-27 בספטמבר. בכל בתי הכנסת של ברלין תוכלו להגיע לתפילות ראש השנה. סעודות ראש השנה יתקיימו בחב"ד אלכסנדרפלאץ ובמקומות נוספים – עקבו אחרי הפרסומים בבלוג "ברלימאמא" בנושא. 

מטיילים בברלין - הטיולים של נדב בברלין
שנה טובה ומתוקה, מאחלים הטיולים של נדב

האירוע לרגל ראש השנה בחב"ד אלכסנדרפלאץ כבר פורסם, פרטים בפוסטר הבא: 

8. תרבות יהודית לקראת סוף השנה (היהודית)

עוד לפני ראש השנה יוכלו המבקרים בברלין להנות ממגוון של תרבות יהודית במסגרת "ימי תרבות יהודית" בין ה-11 ל-18 בספטמבר. הפסטיבל יכלול בין היתר: 

  • הופעות וקונצרטים של עידן עמדי, אבישי כהן, גיא ברונשטיין ורביד פלוטניק
  • מסיבת אוכל רחוב יהודי 
  • וגם הופעות סטנדאפ (באנגלית ובגרמנית), מסיבות, תערוכות ועוד. 

ימי תרבות יהודית – האתר הרשמי

מתעניינים בתרבות יהודית? אנחנו המומחים למורשת יהודית בברלין ומבצעים סיורים בנושא ההיסטוריה והתרבות היהודית של ברלין – גם מעבר לאתרים המפורסמים 

בית הכנסת רייקה שטרסה - הטיולים של נדב בברלין
ימי תרבות יהודית (בתמונה: בית הכנסת של ריקה שטראסה)

9. רצים 42 ק"מ לרגל השנה החדשה (וגם סתם ככה)

הבונדסליגה ממשיכה, ענפי ספורט אחרים גם הם מתחילים לפעול, אבל אירוע הספורט הגדול של חודש ספטמבר 2022 בברלין הוא בלי ספק המרתון של ברלין. 

ממש בערב ראש השנה – 25 בספטמבר – ירוצו אלפים במרתון של ברלין, ובינהם גם ישראלים. גם אם אתם לא רצים , אתם יכולים לעודד ולצפות ברחובות. 

המעוניינים באתלטיקה מקצוענית לא מקופחים גם בתחילת החודש – ב-4 בספטמבר תתקיים בברלין התחרות הבינלאומית ISTAF עם כמה מן הכוכבים העולמיים בתחום. 

ריצה בברלין
המרתון של ברלין באזור פוטסדמר פלאץ

10. מה חדש? יריד אלקטרוניקה/תקשורת ענק בספטמבר בברלין

יריד התקשורת והאלקטרוניקה העלומי IFA יפתח את שעריו ב-2 בספטמבר בפעם ה-74. גם הציבור הרחב יוכל להיכנס ולראות חידושים טכנולוגיים בתחומי המחשבים, הצילום, התקשורת, הבית והמשרד ויהיו אפילו סיורים מודרכים. 

תכנית – IFA

IFA
נערים מבקרים ביריד IFA, יריד האלקטרוניקה והתקשורת הבינלאומי של ברלין (צילום: המארגנים)