גני סנסוסי - טיול פוטסדאם - הטיולים של נדב בברלין

אוגוסט 2022 בברלין : 10 אירועים שאסור לפספס

קיץ חם ומלא בפעילויות מחכה לכם בברלין בחודש אוגוסט 2022. ברשימה הבאה תוכלו למצוא את האירועים הכי חשובים שקורים באוגוסט – על מנת לעזור לכם לקראת ביקור בברלין

קראו : אוגוסט 2022 בברלין – טיפים חשובים לקראת נסיעה לברלין! 

1. לילה מוטרף במוזיאון, אוגוסט 2022

בחודש אוגוסט 22 ברלין פותחת את שערי המוזיאונים שלה גם בלילה. לא בכל לילה, אבל ב"לילה הארוך של המוזיאונים", ב-27 באוגוסט, מוזיאונים רבים בברלין יהיו פתוחים עד מאוחר ויציעו חוויות שונות. בכרטיס אחד תוכלו לבקר כמה מוזיאונים שתרצו. 

פרטים וכרטיסים: הלילה הארוך של המוזיאונים 

ואם אתם לא נמצאים בברלין ב-27 באוגוסט? עדיין מומלץ לבקר במוזיאונים של ברלין ויוזכר שהמוזיאונים בברלין בחלקם בחינם ביום ראשון הראשון של החודש (כלומר, ב-7 באוגוסט). 

המוזיאון החדש - לוסט גרטן - הטיולים של נדב
המוזיאון החדש - לוסט גרטן - הטיולים של נדב

2. לבלות כמו מלכים בפוטסדם

לא רק במוזיאון אפשר לבלות לילה משגע – גם בארמונות של פוטסדם. ב-19 וב-20 באוגוסט יהפוך אזור הארמונות של פוטסדם למוקד למופעי מוזיקה, אמנות ובידור. הכניסה – בתשלום. 

פרטים – ליל הארמונות של פוטסדם 

3. לפזז באוגוסט ב"צוג דר ליבה" (מצעד האהבה)

מצעד אהבה יש רק… שניים. דוקטור מוטה, שיזם את מצעד האהבה המקורי והפסיק אותו, ערך בחודש יולי בברלין מצעד טכנו ססגוני, אבל בינתיים קמה בשנים שבהן הוא לא ערך את המצעד, מצעד שקורא לעצמו "צוג דר ליבה" (כלומר, מצעד האהבה, אבל בגרמנית). 

מצעד האהבה הברלינאי "צוג דר ליבה" יתקיים ביום שבת, 27 באוגוסט, בברלין וההשתתפות חינם. 

צוג דר ליבה – האתר הרשמי

מצעד האהבה ברלין - צילום של המארגנים

4. להסתובב בגרמניה ב(כמעט) חינם: כרטיס 9 אירו

החל מן ה-1 ביוני ועד ה-31 באוגוסט יעלה כרטיס חודשי 9 אירו בלבד. הדבר רלוונטי לתחבורה הציבורית האזורית (לא רכבות מהירות כמו למשל ה-ICE, אבל כן רכבות אזוריות בין ערים בגרמניה) בכל גרמניה. המבצע הוא לכל אחד מן החודשים הקלנדריים – יוני, יולי ואוגוסט – ואומר שיהיה לכם קל במיוחד לעשות חופשה ארוכה בגרמניה ולטייל מברלין לאזורים כמו ה"שפרה וואלד", ה"טרופיקל איילנד", ערים כמו לייפציג, דרזדן או דסאו ועוד. המחיר רלוונטי גם לתחבורה הציבורית שבתוך ברלין עצמה – וכמובן הרבה יותר זול מאשר לרכוש לכל יום כרטיס יומי או אפילו להשתמש בכרטיס השבועי לתחבורה הציבורית. 

עוד מידע: 

מעבורת F11 חוצה את השפרה - הטיולים של נדב בברלין
גם המעבורות של התחבורה הציבורית של ברלין הן חלק מן הדיל

5. הופעות של פעם בחיים בברלין באוגוסט 22

בברלין אפשר בחודש אוגוסט 22 להנות ממופעים מדהימים. ההופעה הכי חד-פעמית היא בלי ספק זו של הרולינג סטונז. האבנים המתגלגלות והקשישות יופיעו ב-3 באוגוסט  ב"וואלדביהנה", Waldbühne, בקונצרט באוויר הפתוח שיתכן ולא יחזור על עצמו. הסטונז אגב חוזרים ל"זירת הפשע" מבחינת הברלינאים ומכיוון שאנחנו יודעים שהלקוחות שלנו הם חובבי היסטוריה שמגיעים לברלין ורוצים סיורים אצל מדריכים מומחים להיסטוריה של ברלין – נספר שב-1965 הופעו הסטונס בקונצרט שערורייתי (לאותה תקופה) ב"וואלדביהנה", קונצרט שנגמר בהתפרעות המונית של המעריצים, שהתעצבנו על יחס המשטרה השמרנית אליהם (וכמובן תמונות החורבן שימשו את המזרח גרמנים לתעמולת "המערב המושחת", במהלך המלחמה הקרה). 

ומן העבר נחזור להווה – עוד הופעות בחודש אוגוסט 2022 בברלין: 

  • ענק הג'ז הרבי הנקוק יופיע במצודת שפנדאו ב-1 באוגוסט 
  • סוזן וגה תופיע במטרופול ב-5 באוגוסט 
  • הג'יפסי קינגס בפרידריכשטאט-פאלאסט ב-10 באוגוסט 
  • טנג'רין דרים יופיעו ב"סיילנט גרין" ב-12 באוגוסט 
  • נגה ארז ב-Heimathafen Neukölln ב-15 באוגוסט 
  • סקוטר במצודת שפנדאו ב-20 באוגוסט 
  • הטוטן הוזן בשדה התעופה טמפלהוף ב-20 באוגוסט
פעם כרטיס להופעה של הסטונז עלה 6 מארק. כלומר, 3 אירו. כלומר, מלח על הפצעים

6. בירה קרה - חום (יולי)-אוגוסט בברלין

בברלין יש עשרות (מאות?) גני בירה, שבהם תוכלו להנות מבירות קרות באוגוסט. בגנים תוכלו למצוא בירות יותר סטנדרטיות, כמו פילס או בירה כהה , אבל גם בירה לא אלכוהולית וגם משקאות כמו מאלט (מה שקוראים בארץ לפעמים בירה שחורה, אבל שווארצביר, כלומר בירה שחורה גרמנית, היא דווקא משקה אלכוהולי). בנוסף, תוכלו להזמין חטיפי אוכל ואת ה"ברלינר וייסה", הבירה הצבעונית שמוגשת בעיקר בברלין. חלק מגני הבירה שייכים למבשלות בוטיק וניתן גם לטעום מן הבירה המיוחדת שלהם.

חשוב להגיד – רבים שואלים אותנו לגבי פסטיבל הבירה הבינלאומי של ברלין, שבדרך כלל מתקיים בחודש אוגוסט. השנה הפסטיבל לא מתקיים, מארגניו נפלו קורבן למשבר הקורונה (שזה גם סוג של בירה, כידוע).  אבל בחודש ספטמבר בברלין יתקיימו מספר אירועי בירה. 

מתעניינים בנושא?
– הזמינו סיור קולינרי בברלין
– טיפ : גם המדריכים בסיורים "המיטב של ברלין", "יהדות ברלין" או "ברלין האלטרנטיבית" יוכלו להפנות אתכם לגני הבירה הקרובים לנקודת הסיום או לסמן לכם על המפה את הגנים החביבים עליהם.

טיול קולינרי בברלין

7. בירה וריקודים גם ברחובות ובירידים : מסיבות רחוב באוגוסט 22

לא צריך פסטיבל בירה בינלאומי כתירוץ לשתות בירה בברלין. בחודש אוגוסט 22 יתקיימו מספר מסיבות רחוב וירידים שבהם תוכלו כמובן גם לשתות בירה ולהנות מן האווירה המיוחדת של מסיבות הרחוב בברלין – המסיבה עצמה בדרך כלל בחינם והבירה בדרך כלל, בזול. כמה ממסיבות הרחוב: 

  • פספסתם את מצעד הגאווה של ברלין ואת החודש המטורף ועמוס אירועי הגאווה ביולי  בברלין? לא נורא! גם באוגוסט תמצאו אירועי גאווה ובראשם "מסיבת רחוב קווירית" שתתקיים ב-6-7 באוגוסט בברלין
  • שבוע אחר כך תוכלו להגיע לנמל שפנדאו שבברלין לרקוד, לשתות ולנסות מוצרים מקומיים, במסיבת נמל שפנדאו – ב-12/13 אוגוסט בברלין
  • בסוף השבוע של ה-20 תוכלו לחגגו לא רחוק מתחנת "שרלוטנבורג" וב=27 יתקיימו מסיבות רחוב בטרפטו וברומלסבורג, על המים. 

עקבו אחרי המסיבות גם בבלוג "ברלימאמא" שמוקדש לאירועי סוף השבוע בברלין ; המדריכים שלנו יכולים לסמן לכם על המפה אירועים מעניינים

אחד במאי בברלין

8. להאזין לקלאסי בכיף

גם חובבי המוזיקה הקלאסית לא מקופחים בחודש אוגוסט 22 בברלין – וזאת למרות שהתזמורות המרכזיות ובתי האופרה נמצאים כרגע בפגרת קיץ. 

בין ה-5 ל-21 באוגוסט יתקיים פסטיבל "Young Euro Classic" שיכלול תזמורות צעירות מרחבי אירופה, בין היתר גם מאוקראינה. 

ב-12 באוגוסט תוכלו להנות גם מקונצרט חינם תחת חופת השמיים, ב-Walter-Benjamin-Platz 

קונצרט אחר באוויר הפתוח יתקיים ב"גני בריץ" ב-20 באוגוסט תחת הכותרת "פרחי האש וקלאסי באוויר הפתוח" ואכן יכלול גם תצוגה אור-קולית 

למי שמעדיף משהו קצת פחות טבעי, במהלך כל חודש אוגוסט יתקיים בימי שלישי קונצרט עוגב ב"ברלינר דום". המארגנים מבטיחים את קרירותה של הכנסייה בנוסף לחוויית ההאזנה לעוגב שלה.  

וכמובן בסוף החודש תוכלו להנות מקונצרטי הפתיחה של הפילהרמונית של ברלין, תזמורת ה"קונצרטהאוז" ושל בתי האופרה. 

קונצרט קלאסי עם זיקוקים
קונצרט קלאסי עם זיקוקים בגני בריץ. צילום: המארגנים

9. שובה של הבונדסליגה ועוד ספורט ברלינאי באוגוסט 22

התזמורות הגדולות חוזרות רק בסוף אוגוסט, אבל במקום האופרה "לה מרמור" מאת פרלש – תוכלו לראות כדורגל, הבונדסליגה בכל זאת חוזרת, ולא סתם אלא על המשחק הראשון (6 באוגוסט) עם דרבי ברלינאי בין אוניון ברלין והרטה ברלין, שתיהן מייצגות את העיר בבונדסליגה. 

בהמשך החודש: 

  • הרטה מארחת את איינטרכט פרנקפורט (13 באוגוסט) ואת בורוסיה דורטמונד (27 באוגוסט) באיצטדיון האולימפי של ברלין 
  • אוניון מארחת את ר"ב לייפציג (20 באוגוסט) באיצטדיון הבית שלה, ה"אלטה פרסטריי" 

יש כמובן תחרויות של סוגי ספורט יותר נידחים בברלין באוגוסט. ב-14 באוגוסט למשל תתקיים תחרות קפיצה למים באחד האגמים שתכלול תחפושות וקפיצות תוך כדי נסיעה על אופניים; בשבוע שלאחר מכן תתקיים תחרות הליכה על חבל מעל גגות רובע נויקלן (המפסידים נופלים לתוך תעלת מים…) ולמי שמתעקש בעצמו להשתתף בתחרות ספורט – ב-28 באוגוסט יתקיים מירוץ חצי מרתון, כהכנה לקראת "הדבר האמיתי" שמתקיים בספטמבר: מרתון ברלין. 

ריצה בברלין

10. צ'יל אאוט: באר במיקום היסטורי בברלין

עיריית ברלין החליטה לפתוח לרגל הקיץ את גן הבירה הענק של שדה התעופה טמפלהוף. הפארק שהיה שדה תעופה תמיד שווה ביקור, אבל עכשיו נוסף גם ה-RosinenBar (בר הצימוקים, על שם "טיסות הצימוקים" שהביאו מצרכים לברלין הנצורה). כמובן שיהיה שם מוזיקה , מופעים וגם סתם אפשרות לנוח ולהסתכל על הנוף הייחודי. 

RosinenBar