יוני 2022 בברלין : 10 אירועים שאסור לפספס

יש המון מה לעשות בברלין בחודש יוני 2022, ואנחנו אספנו כמה אירועים חשובים שקורים ביוני – על מנת לעזור לכם לקראת ביקור בברלין. אז למה אתם מחכים?

קראו : יוני 2022 בברלין – דברים שאסור לפספס! 

1. פסטיבל מוזיקה ברחובות

ברלין הופכת ממש לעיר המוזיקה בחודש יוני 2022. לצד הופעות מדהימות של כמה מן האמנים המובילים בזירה הבינלאומית, תוכלו למצוא גם קונצרטים חינם ופסטיבל מוזיקה ברחובות! 

כן, ב-21 ביוני יתקיים פסטיבל Fete de la Musique – אלפי להקות ומוזיקאים מכל הסוגים, חלקם יותר חובבנים, חלקם ממש מפורסמים, יופיעו ברחבות שונות ברחבי העיר והכל בחינם – או במחיר רכישת שתייה בבית הקפה הסמוך! 

  • מידע על כל ההופעות תוכלו למצוא באתר הרשמי
  • פירוט מדויק של האירועים המתאימים לפסטיבל המוזיקה הבינלאומי 2022 בברלין, תוכלו למצוא בין היתר בבלוג "ברלימאמא" בסוף שבוע שלפני האירוע וכמובן גם מן המדריכים בטיולים הקבוצתיים שלנו בימים שלפני
  • ביום שלישי, 21 ביוני,  אנחנו מציעים את הטיול "המיטב של ברלין", שמכסה את האתרים המפורסמים ביותר. במידה ויהיה ביקוש, נוכל גם להציע גירסה מיוחדת של הטיול "ברלין האלטרנטיבית והעכשווית", שתתאים ממש לאירוע. 

2. קלאסי בחינם

נמשיך עם הקו המוזיקלי – ונספר לכם על עוד אירוע חינם בברלין ביוני 2022! 

הכינו את סלי הפיקניק ל-19 ביוני – בשעה 13:00 מתחיל בכיכר בבל האירוע "שטאאטסאופר לכולם", שבו מנגנת התזמורת של האופרה (בניצוחו של דניאל ברנבוים). 

רוצים להשתתף? כל שעליכם לעשות הוא להגיע בזמן (או למעשה – לפני הזמן, הרחבה מתמלאת מהר) לכיכר. 

3. הופעות מדהימות בברלין ביוני 22

ועוד אייטם אחד בתחום המוזיקה – כי פשוט יש כמות עתק של הופעות בברלין שישמחו כל חובב מוזיקה. 

  • 1 ביוני, גרינדיי בוולהיידה
  • 4-5 ביוני , ראמשטיין באיצטדיון האולימפי (בשני ערבים רצופים)
  • 11 ביוני, "פט שופ בויז" (מרצדס בנץ ארנה) 
  • 17 ביוני, ביורק בוואלדביהנה
  • 21 ביוני, פרל ג'אם בוואלדביהנה; וגם אלישה קיז (מרצדס בנץ ארנה) 
  • 22 ביוני, TLC בטמפודרום
  • 23 ביוני, לורד (בוורטי מיוזיק הול) 
  • 24 ביוני, קווין עם אדם למברט (מרצדס בנץ ארנה); וגם הגורילאז בוולהיידה 
  • 25 ביוני, 50-סנט (מרצדס בנץ ארנה) ; והפילהרמונית של ברלין בוואלדביהנה 
  • 27 ביוני, דפטונס (בוורטי מיוזיק הול) 
  • 29 ביוני, ניק קייב בוואלדביהנה
  • 30 ביוני, בילי אייליש (מרצדס בנץ ארנה) 

4. להסתובב בגרמניה ב(כמעט) חינם: כרטיס 9 אירו

החל מן ה-1 ביוני ועד ה-31 באוגוסט יעלה כרטיס חודשי 9 אירו בלבד. הדבר רלוונטי לתחבורה הציבורית האזורית (לא רכבות מהירות כמו למשל ה-ICE, אבל כן רכבות אזוריות בין ערים בגרמניה) בכל גרמניה. המבצע הוא לכל אחד מן החודשים הקלנדריים – יוני, יולי ואוגוסט – ואומר שיהיה לכם קל במיוחד לעשות חופשה ארוכה בגרמניה ולטייל מברלין לאזורים כמו ה"שפרה וואלד", ה"טרופיקל איילנד", ערים כמו לייפציג, דרזדן או דסאו ועוד. המחיר רלוונטי גם לתחבורה הציבורית שבתוך ברלין עצמה – וכמובן הרבה יותר זול מאשר לרכוש לכל יום כרטיס יומי או אפילו להשתמש בכרטיס השבועי לתחבורה הציבורית. 

עוד מידע: 

מעבורת F11 חוצה את השפרה - הטיולים של נדב בברלין
גם המעבורות של התחבורה הציבורית של ברלין הן חלק מן הדיל

5. לרקוד ברחובות בחינם

יש עוד אירועים חינם בברלין בחודש יוני 2022, כולל כמובן מספר מסיבות רחוב. הבולטות שבהן הן הפסטיבל לאיכות הסביבה בשער ברנדנבורג ב-12 ביוני ; ושיירת "מועדון החמש" בקודאם במסגרת "ימי המכוניות הקלאסיות", ב-18 וב-19 ביוני. חוץ מן האירועים הגדולים האלה, יהיו עוד הרבה אירועים יותר קטנים, שתוכלו לקרוא עליהם למשל בבלוג "ברלימאמא" או לשמוע עליהם מן המדריכ/ה שלכם. 

מכוניות בברלין
מכוניות קלאסיות בברלין

6. תות ותאילנד - אוכל של קיץ בברלין

על התות הברלינאי סיפרנו לכם כבר בסעיף העשירי של המדריך שלנו לאירועים במאי 2022 בברלין – אבל לצד ביקור בחוות התותים, אתם יכולים לחוות הרבה מאוד חוויות קולינריות בברלין עצמה. 

אחת מן החוויות היותר מעניינות הוא "השוק התאילנדי" – במדשאה באחד הפארקים של ברלין מתכנסות משפחות תאיות-ברלינאיות לפיקניק קהילתי בימים יפים אחרי צהריים. שמו התאילנדים לב, שהציבור אוהב לרכוש מהם אוכל תאילנדי, והפיקניק ההמוני הזה עבר חצי התמסדות, כולל פיקוח עירוני שמשגיח שהכל בסדר שם. אבל עדיין – השוק ספונטני לחלוטין ותלוי ברצון הסוחרות השונות מן הקהילה התאית בברלין. חוויה מדהימה! 

איפה? פרויסן-פארק, ליד תחנת Konstanzer Str 

רוצים לדעת על עוד חוויות אוכל בברלין? יש את הסיור הקולינרי שלנו 

7. בואו ללונה-פארק

לא רק מסיבות רחוב שכונתיות תוכלו למצוא בברלין בחודש יוני 2022 – יש גם ירידי ענק שבהם תוכלו למצוא מתקני לונה-פארק לצד דוכני משחקים. 

  • בין ה-26 במאי ל-12 ביוני יתקיים יריד שכזה ב-Bäkepark שבקצה רובע שטגליץ (הגעה: אוטובוס 186 מתחנת שטגליץ עד Promenadenstr) 
  • והחל מן ה-17 ביוני ועד אמצע יוני, היריד נודד ל-Zentraler Festplatz (תחנת האוטובוס עם אותו שם)
יריד קיץ בברלין בלי מתקנים
לתפוס גלגל ענק: ירידים רבים בברלין ביוני 2022

8. חוגגים שבועות בברלין

אם כבר מדברים על ירידים, חגים וחגיגות – אז כמובן שבחודש יוני מתקיימים חגים, גם יהודיים וגם נוצריים. 

אם תרצו לחגוג שבועות באופן מסורתי בברלין, מבחר בתי הכנסת של ברלין מציעים כמובן את האפשרות להשתתף. חג קצת פחות מסורתי מציע פסטיבל "ID" לתרבות גרמנית וישראלית שיכלול גם תכנית לשבועות עם ערן צור, סיוון שביט, גבע אלון,  אוכל, שירי משוררים, צילומים של בנימין רייך ומוזיקת ג'ז וFאנק. 

ואם סתם מתחשק לכם לציין את החג עם עוגת גבינה? הגעתם לעיר הנכונה! יש המון עוגות גבינה בבתי הקפה והקונדיטוריות של ברלין (וגם עוגות לא מגבינה, או עוגות גבינה טבעוניות). בין היתר בולטות קונדיטוריות שמתמחות בעוגות גבינה כמו Princess Cheesecake , בית הקפה Café Dreikäsehoch (קודאם ופרנצלאוור ברג), או ברקומי, שאמנם לא מתמחה בעוגות גבינה, אבל מגישה עוגה אגדית. 

וגם אם חג השבועות בברלין פחות מעניין לציון במהלך הטיול שלכם בעיר, יצוין כי ביום שני, 6 ביוני יש יום שבתון (שבו חנויות סגורות – מוזיאונים , מסעדות, בתי קפה ותחבורה ציבורית – כולם פועלים). זאת, בשל חג ה-Pfingsten (בעברית, כלומר ביוונית: פנטקוסט)

עוגת גבינה בשבועות בברלין
מממ... עוגות גבינה בברלין

9. להנות מחגיגה של אמנות

חובבי אמנות בהחלט יהנו מביקור בברלין בחודש יוני 2022! בין היתר, תוכלו לראות את ארבעת ציורי העונות המפורסמים של דיוויד הוקני , את הנויה נאציונלגאלרי, אבל גם את פסטיבל האמנות "48 שעות בנויקלן" ואת פסטיבל האמנות של פאנקו

הנויה נאציונלגאלרי

10. היי, הביטו למעלה!

בין ה-22 ל-26 בברלין, חובבי אווירונאוטיקה ומטוסים יוכלו לבקר באחד הירידים המרתקים בתחום – שפתוח גם לציבור הרחב. ה-ILA, "התערוכה האווירית הבינלאומית" כוללת אפילו טכנולוגיות למסע אל החלל (שכבר אינו דמיוני לגמרי לאדם מן השורה, אם במקרה קוראים את ההמלצות החודשיות שלנו אלון מאסק או איתן סטיבה). התערוכה מתקיימת בשדה התעודה לשעבר שונפלד, ליד ה-BER. אנשים שלא שייכים לתעשיית התעופה יוכלו לבקר בשישי, שבת וראשון.