מאי 2022 בברלין : 10 אירועים שאסור לפספס

ברלין שווה ביקור במיוחד בחודש מאי 2022, ואנחנו אספנו כמה אירועים חשובים שקורים במאי – כדי שתוכלו לתכנן טיול בברלין בצורה טובה יותר. אז היכונו לרשימה : מאי 2022 בברלין – דברים שאסור לפספס! 

1. האחד במאי

אחד במאי בברלין
אירוע "חג הפועלים" ב-1 במאי ברובע קרויצברג בברלין, צילום של Asif Masimov (רישיון Share Alike)

ה-1 במאי הוא חג הפועלים הבינלאומי. בעבר, המשמעות הייתה הפגנות גדולות של איגודי העובדים, כמו גם של תנועות יותר רדיקליות. עדיין מתקיימות בעיר הפגנות ששייכות לקטגוריה, "לאיפה לא ללכת בברלין", אבל הן מיעוט. 

כדי למנוע מן ההפגנות היותר קיצוניות להפוך לאלימות, הוחלט לשנות את אופיין למסיבות רחוב, ובשנים האחרונות (שלפני הקורונה) הפך החג להיות סיבה טובה למסיבה. כמובן שאם תרצו, תוכלו עדיין למצוא הפגנות, אבל גם פסטיבלי רחוב. 

  • פירוט מדויק של האירועים המתאימים לאחד במאי 2022 בברלין, תוכלו למצוא בין היתר בבלוג "ברלימאמא" בסוף שבוע שלפני האירוע וכמובן גם מן המדריכים בטיולים הקבוצתיים שלנו בימים שלפניץ 
  • באחד במאי עצמו, יום ראשון, אנחנו מציעים את הטיול "המיטב של ברלין", שמכסה את האתרים המפורסמים ביותר. במידה ויהיה ביקוש, נוכל גם להציע גירסה מיוחדת של הטיול "המלחמה הקרה, ברלין הקומוניסטית והחומה", שתתאים ממש לאירוע. 
  • אם אתם מגיעים לברלין לקראת סוף מאי 2022, כדי שתדעו שגם ה-26 במאי הוא יום שבתון שבו החנויות סגורות. מדובר בחג נוצרי שנקרא "חג העלייה השמיימה", שבברלין משמש תירוץ ל"יום האב". מכיוון שהוא מתקיים ביום חמישי, ברלינאים רבים כבר עושים גשר לסוף שבוע של ארבעה ימים עד יום ראשון, כולל מסיבות ואירועים. 

2. לראות מירוץ מכוניות אמיתי בברלין

מסלול מירוצים בסגנון פורמולה-אי, סגנון שמתמחה במכוניות מירוץ עם מנוע חשמלי (אנחנו בכל זאת בברלין האקולוגית) יתקיים ב-14-15 במאי 2022 בטמפלהופר פלד בברלין. חובבי הספורט המוטורי יכולים כבר לסמן ביומן, כרטיסים ניתן לרכוש מראש באתר הפדרציה

חובבי רכבים? בברלין יש עוד כמה פעילויות מומלצות עבורכם: 

  • ביקור בחנויות הדגל של יצרני הרכב הגדולים, כולל "עולם המרצדס" וה"אוטומוביל פורום"
  • סיור מודרך עם מכוניות "טראבי" מזרח-גרמניות (ר' תמונה) או עם מכוניות מיוחדות אחרות – כפי שאנחנו מארגנים לפעמים לקבוצות אינסנטיב שבאות לבקר בברלין. כמובן שנוכל גם לארגן סיור פרטי מודרך עם רכב מיוחד בברלין (מרצדס אס, לימוזינה ארוכה וכו' – השמיים הם הגבול!)
  • לראות איך עושים רכבים – במפעל השקוף בדרזדן או בטיול יום לעיר וולפסבורג (יש למעשה גם אפשרות לביקורים במפעל אופנועים בברלין עצמה) 
  • וכמובן הרמיסה לחובבי מכוניות "מועדון החמש" 
אנחנו יכולים גם להדריך עם טראבי!
מדריכות ומדריכים בטיולים של נדב מתכוננים לטיול כיף לקבוצה במכוניות ה"טראבי" המזרח גרמניות

3. גמר גביע בכדורגל - 21 במאי 2022

נישאר בתחום הספורט עם עוד אירוע מרגש ומיוחד – ב-21 במאי 2022 יערך בברלין, באיצטדיון האולימפי גמר הגביע של ליגת הכדורגל הגרמנית. העולות לגמר הן ר.ב. לייפציג ו-פרייבורג. 

כרטיסים אולי תוכלו למצוא במשרדי כרטיסים (לא לקנות מספסרים!!) או באתר האיצטדיון האולימפי. כמו שאומרים הטורטלים, כרטיס VIP באיצטדיון האולימפי – מומלץ אם אתם יכולים להרשות לעצמכם. 

4. לבקר במוזיאונים בברלין בחינם: פעמיים במאי 22

ה-15 במאי הוא יום המוזיאונים הבינלאומי, והמשמעות היא, שמוזיאונים רבים בברלין יפתחו את שעריהם בחינם ויציעו פעילויות שונות. זאת, בנוסף ליום ראשון, 1 במאי 2022 – שהוא בחינם במוזיאונים רבים בברלין בתור יום ראשון, הראשון בחודש. 

אי המוזיאונים - הטיולים של נדב בברלין
אי המוזיאונים - הטיולים של נדב בברלין

5. לבקר בתערוכות מרתקות - טיפים למאי 22 בברלין

הרבה תערוכות מעניינות יכולות להעשיר את החווייה שלכם בברלין בביקור במהלך מאי 2022 – אחת הבולטת בהן היא התערוכה של פול גוגן , ב"אלטה נציונלגאלרי". תערוכת מעניינת אחרת, למעדיפים אמנות ממש עכשווית, זאת תערוכה של דיויד הוקני ב"גמאלדה גאלרי". אם אתם יותר מתעניינים בקשר בין היסטוריה לתרבות – תערוכה שלמה מוקדשת למלחין ריכארד ואגנר וההשפעה שלו על התרבות הגרמנית, כן, כולל הקשר הנאצי – במוזיאון להיסטוריה גרמנית. 

המדריכים בטיולים שלנו יוכלו גם לתת לכם טיפים על ביקור בתערוכות בברלין לפי טעם אישי. 

רוצים לערוך סיור פרטי לתערוכות מובילות בברלין? נשמח להציע את השירות! 

6. הופעות בולטות בברלין בחודש מאי 2022

לא רק חובבי אמנות יהנו ממבחר עצום בביקור בברלין בחודש מאי – במאי מתקיימות גם המון המון הופעות בברלין. 

בין היתר, תוכלו לחוות את : 

  • דואה ליפה ב-10 במאי (מרצדס בנץ ארנה)
  • א-הא ב-11 במאי (מרצדס בנץ ארנה, לינק לרכישת כרטיסים) – פה בווידאו בהופעה היסטורית בברלין
  • הצמד הקלאסי-קל 2Cellos ב-16 במאי (מרצדס בנץ ארנה, לינק לרכישת כרטיסים)
  • ועוד לחובבי קלאסיקל – לודוביקו אינאודי ב-28 במאי ב"וואלדביהנה" (באוויר הפתוח)
בנוסף, תוכלו להנות מפסטיבל ג'ז, מאופרות, קונצרטים קלאסיים, מוזיקה אלטרנטיבית (למשל, אדם גרין) ועוד. 

7. לחגוג במסיבות רחוב וירידים במאי

כבר באפריל זה התחיל ובמאי 22 זה ממשיך – מפל של מסיבות רחוב וירידי חוצות שהם בילוי חינם ברלינאי עממי. בין הירידים שכבר פורסם שיתקיימו: 

  • בין ה-29 באפריל ל-22 במאי 2022 יתקיים בברלין יריד האביב בפארק Hasenheide שברובע נויקלן, עם מתקנים דמויי לונה-פארק, דוכני אוכל, מוזיקה וכו' .
  • ירידים דומים יתקיימו בסוף החודש בשפנדאו (בשכונת שטאקן), וברובע שטגליץ. 
  • ב-7-9 במאי יתקיים פסטיבל האספרגוס הברלינאי ברובע שונברג. על עונת האספרגוס שמשגעת את הבלרינאים תוכלו לקרוא קצת בעצות שלנו לאפריל 22 בברלין
  • ב-14 במאי תתקיים מסיבת רחוב ב-Mehringplatz, עד קצה פרידריך-שטראסה , עם מוזיקה והשקה מחדש של פרויקט הנצחה אמנותי בכיכר 
  • ב-27 במאי תתקיים מסיבת רחוב ב-Wallstraße במיטה לכבוד שיפוץ אחד הגשרים לנמל ההיסטורי של ברלין 

פרטים מדויקים יותר על הירידים בחודש מאי 22 תוכלו לקבל מן המדריכ/ה בטיולים בברלין, או לקראת סוף השבוע, בבלוג ברלימאמא

יריד קיץ בברלין בלי מתקנים

8. לצאת לחיק הטבע של ברלין

האביב מתבטא במגוון צבעים. כבר המלצנו באפריל על פריחת הדובדבן בברלין – השנה היא התחילה מוקדם בתחילת-אמצע אפריל, כך שסביר שבמאי תוכלו לראות רק את שלהי פריחת הדובדבן בברלין – אבל היא עדיין שווה ביקור. 

בפארקים, ביערות ובמקומות אחרים בברלין תוכלו לראות ניצני פריחה, חיות בר וטבע מתעורר. בפארקים מסוימים גם יחגגו את הפריחה בצורה בולטת במיוחד. ב"גני העולם" של ברלין יחגגו במיוחד ב-8 במאי 2022, שהשנה הוא יום האם (וגם יום הניצחון על גרמניה הנאצית, וגם במקרה הזה צפויים הרבה אירועים בפארקים השונים ובמיוחד ב"פארק טרפטו"). 

ב"גני בריץ" שבנויקלן יקיימו תערוכת צבעונים. המועדים המדויקים שלה תלויים במזג האוויר במאי, אך סביר שתתקיים במאי 2022. 

פריחת הצבעונים
פרחי צבעונים בתערוכה בגני בריץ

9. לחגוג עצמאות (ישראלית) בברלין

גם בברלין תוכלו לחגוג ביום העצמאות – צפויים מספר אירועים – ככל הנראה גם בטרמינל שלנו. בנוסף, תוכלו לבקר גם עצמאית באתרים הקשורים להיסטוריה הישראלית והציונית בברלין

שער ברנדנבורג מואר בצבעי דגל ישראל

10. להיזכר בטעם של התותים

במאי מתחיל בציר תות השדה באזור ברלין וזה תירוץ מצוין לבקר ב"כפר התותים של חברת Karls" שנמצא בעיירה אלסטל, מרחק קצר מברלין. בכפר תוכלו למצוא – מעבר להדגמות חיות על הכנת ריבה או סוכריות מתות-שדה, גם מתקני שעשועים שונים – כולל רכבת הרים ומגלשות ענק, והכל במחירים מאוד זולים (או אפילו בחינם). כמובן, יש אפשרות לרכוש ממוצרי "קארל" (ריבת תות טבעית וטעימה מאוד וכדומה). פתוח כל השבוע, הכניסה חופשית – יש לשלם על חלק מן המתקנים . 

כתובת: Zur Döberitzer Heide, 1, 14641 Elstal

איך מגיעים: אנחנו יכולים לארגן שאטל, שיכול גם לשלב את אאוטלט המותגים; אבל יש גם אוטובוס ציבורי מתחנת "צואולוגישר גארטן" וקארלס אפילו נותנים שובר לכוס קפה חינם למי שמגיע עם התחבורה הציבורית! (יש להפעיל תוכנת תרגום כמו "גוגל טרנסלייט" כדי לקרוא) 

רכבת ההרים בכפר קארל, שימוש ברשות בצילום יח"צ של קארלס, © Karls Markt OHG