גרפיטי בברלין - הטיול האלטרנטיבי - הטיולים של נדב בברלין

מרץ 2022 בברלין : 10 דברים שאסור לפספס

1. לפזז במועדון או באולם הנשפים

ברלין החליטה להקל בתקנות הקורונה והחל מן ה-4 במרץ יהיו המועדונים בברלין פתוחים. ככל הנראה, במתכונת פתוחה למחוסנים ומחלימים בלבד – אך יתכן שגם לא-מחוסנים (עם בדיקה עכשווית) יוכלו להזיע ברחבה.  

למי שאינו חובב טכנו ומוזיקת מועדונים : בברלין מתקיימים במרץ מספר קונצרטים משמעותיים, גם בתחומי המוזיקה הקלאסית / המודרנית וגם כמובן קונצרטים של פופ/רוק. 

2. הגדולים חוזרים לבמה: ג'נסיס בברלין

בתחילת מרץ (7-8 במרץ) אמורה להקת ג'נסיס להופיע ב"מרצדס בנץ ארנה" של ברלין בשני ערבים רצופים. זוהי אולי ההזדמנות האחרונה לראות בהופעה את פיל קולינס, שבריאותו התדרדרה בשנים האחרונות. 

לצד ג'נסיס, תוכלו להאזין בברלין במהלך חודש מרץ 2022 גם לקונצרט של המוזיקה של הארי פוטר , לצחוק עם לואי סי קיי, להינות מן המופע "ארייז" (בווידיאו למטה) וכמובן לבקר בפסטיבל "מרץ-מוזיק", למוזיקה בת-זמננו. 

3. יום האישה הבינלאומי בברלין - 8 במרץ

ה-8 במרץ הוא לא רק חגם של מעריצי ג'נסיס, אלא גם יום האישה הבינלאומי. בברלין מדובר ביום חג רשמי. המשמעות עבורכם, התיירים, היא בעיקר שהחנויות תהיינה סגורות ביום זה. מוזיאונים, תחבורה ציבורית, בתי קפה או מסעדות – כולם יהיו פתוחים. 

לכבוד יום האישה הבינלאומי הכנו עבורכם סיור חינם בברלין בעקבות נשים ברלינאיות 

העובדה שהחג יוצא ביום שלישי (כלומר, עם גשר ביום שני) די מבטיחה שסוף השבוע יתארך עד יום שלישי, כולל אווירה ברלינאית של סוף שבוע. 

קולאז' נשים ברלינאיות

4. לחוות יום ראשון ברלינאי

מתחילים את הבוקר המאוחר בבראנץ' מפנק באחד מבתי הקפה הרבים שמציעים "בראנץ' של יום ראשון" וממשיכים לכמה מעשרות שוקי הפשפשים שפזורים ברחבי העיר. כשהרעב מכרסם, אפשר לבקר בשוק אוכל הרחוב של ה"קולטורבראווריי", או סתם לעשות עצירה באחת מן המסעדות והגלידריות של העיר. לקראת סוף היום – לקנות בקבוק ב"שפעטי" ולשבת לראות את השקיעה מאחד הגשרים. 

גשר אוברבאום בין פרידריכסהיין לקרויצברג בברלין

5. ויש עוד חגים במרץ!

כמובן, בראש ובראשונה, גם בברלין תוכלו לחגוג פורים. מן הצד היותר מסורתי, כל בתי הכנסת בברלין יציעו קריאת מגילה והפעלות פורים. מן הצד הקצת פחות מסורתי, מהרו ורכשו כרטיסים ל"קרנבל דה פורים" , ה-מסיבה של השנה בברלין., בריטר בוצקה, ב-19 במרץ 

  • עוד אירועי פורים תוכלו למצוא גם בבלוג "ברלימאמא" בסוף השבוע שלפני החג. 

יהודים חובבי בירה (או יהודים מאירלנד) יכולים לשלב השנה את פורים עם יום פטריק, שגם בברלין הופך להיות שם דבר, עם מצעד של תושבי ברלין ממוצא אירי (ואוהדי החג), בירה ירוקה וכמובן גם מוזיקה אירית. את החוגגים והמצעדים תוכלו למצוא במיוחד סביב ה-17 במרץ בפאבים האיריים, ועמוד הטלוויזיה של ברלין יצבע בירוק. 

מסיכות ב-Masken World

6. לעלות על המתקנים ב"יריד האביב"

אחרי שנתיים, הירידים בברלין מתקיימים גם הם , וב-23 במרץ יפתח "יריד האביב". עד 24 באפריל תוכלו לבקר בתערובת של מתקני שעשועים, דוכני אוכל ובידור המוניים. הכניסה לאירוע – בד"כ בחינם; המתקנים בתשלום

כתובת: Kurt-Schumacher-Damm 207 13405 Berlin 

יריד קיץ בברלין בלי מתקנים

7. לצפות בספורט עילי

אם אתם מעידיפים את האנדרנלין שלכם על המגרש, יש לכם לא מעט אפשרויות במרץ . 

שתי כוכבות הבונדסליגה הברלינאיות, "הרטה ברלין" (שמשחקת באיצטדיון האולימפי) ו"פ.צ. אוניון" מארחות מספר משחקי בית בחודש מרץ: 

  • הרטה משחקת ב-4 במרץ נגד איינטרכט פרנקפורט; וב-19 במרץ נגד הופנהיים 
  • אוניון מאחרת את שטוטגרט ב-12 במרץ 

אבל לא רק על הדשא תוכלו לראות ביצועים : אלבה ברלין עם שחקנייה הישראלים הרבים משחקת נגד זלגיריס קובנה ב-3 במרץ ואם תרצו משהו קצת אחר שקשה לראות בארץ, תוכלו לסור ל"מרצדס בנץ ארנה" למשחקיהם של האייסברן (דובי הקרח) קבוצת ההוקי-קרח של ברלין. 

 

8. לעמוד מוקפים באמנות

לא רק חובבי הספורט יכולים להינות ממבחר אירועים מיוחדים בברלין בחודש מרץ 2022. קיימות גם לא מעט תערוכות בברלין שמומלץ לחובבי האמנות לא לפספס. 

תערוכת "דארק מאטרס" (חומרים אפלים) היא מיצג אור-קולי, שמתקיף את כל החושים (בווידאו למטה) 

למי שמעדיף משהו קצת יותר קונבנציונלי: תערוכה שמציגה יצירות מתקופת "הים הדרומי" של פול גוגן ומעמתת אותן עם תפיסות קולוניאליות ב"אלטה נציונלגאלרי" החל מ-25 במרץ. 

החודש הזה הוא גם הזדמנות אחרונה לראות את התערוכה המקיפה של ארכיאולוגיה מפרס (איראן של ימינו) בגלריית ג'יימס סימון

9. להחליף את השעון

ב-27 במרץ מחליפה ברלין לשעון קיץ. מי שממש רוצה לחוש את השינוי המסעיר, יכול להגיע ל"שעון העולם" באלכסנדרפלאץ ולראות איך הוא משתנה

שעון זמן העולם

10. אבל עדיין להנות משאריות חורף

עדיין אפשר להחליק על הקרח בכמה מקומות עד סוף מרץ, ולפעמים גם יורד שלג ואפשר פעם אחת עוד להשתמש במזחלת. 

כמובן, מזג האוויר לא מונע מאיתנו להוציא טיולים מודרכים בברלין (לבירורים והזמנה

מגיעים לברלין בחודש אפריל 2022?

פה תוכלו למצוא את כל המידע על אירועים ודברים שחשוב לדעת לקראת טיול בברלין באפריל 22 

ואם אתם מגיעים במאי 22 לברלין – יש לנו רשימה של המלצות למאי 22 בברלין