גרפיטי בברלין - הטיול האלטרנטיבי - הטיולים של נדב בברלין

אפריל 2022 בברלין : 10 דברים שחשוב לדעת

1. הטיולים הקבוצתיים חוזרים!

מטיילים בברלין - הטיולים של נדב

התגעגעתם? אנחנו חוזרים לערוך סיורים קבוצתיים בכל יום החל מן ה-1 באפריל: 

  • המיטב של ברלין יוצא בכל יום כטיול של ברלין הקלאסית שמכסה את האתרים החשובים ביותר. יציאה ב-10:00 מנקודת המפגש שלנו
  • בימי חמישי ושבת יצא גם הטיול היהודי בברלין מאותה נקודת מפגש.
  • ומה לגבי נושאים נוספים? נשתדל להוציא גם אותם כטיולים קבוצתיים מיוחדים (במידה ויש מספיק ביקוש) או כטיול פרטי 

2. לחלץ את העצמות ולעודד את הרצים בחצי המרתון של ברלין

כבר הרבה זמן שלא היה מירוץ גדול בברלין וזו כבר סיבה למסיבה: חצי המרתון של ברלין יוצא לדרך ב-3 באפריל וכולל מרוצים לאצנים "רגילים", כמו גם למחליקים על רולרבליידס ולשועטים על כסאות גלגלים ואופני-יד (אופניים שמיועדים לאנשים משותקים ברגליהם, שמופעלים אך ורק ע"י הידיים). ביום לפני כן יתקיימו "מירוצי הבמבינים" לילדים. 

חצי המרתון של ברלין

אוהבים לרוץ? קראו את הכתבה שלנו על ריצה בברלין

ריצה בברלין

3. ירידים ושעשועים

עד 24 באפריל תוכלו לבקר בתערובת של מתקני שעשועים, דוכני אוכל ובידור המוניים. הכניסה לאירוע – בד"כ בחינם; המתקנים בתשלום

כתובת: Kurt-Schumacher-Damm 207 13405 Berlin 

יריד קיץ בברלין בלי מתקנים

4. לראות את העיר בפסחא

לא רק "לנו" יש חג באפריל, גם לנוצרים – חג הפסחא. החג מתקיים ב-17-18 באפריל, וביום שישי, 15 באפריל, מתקיים יום אבל של "לפני הפסחא" (שנקרא "יום שישי הטוב"). בשלושת הימים האלה החנויות סגורות . כל השאר פתוח – יש תחבורה ציבורית, יש מוזיאונים, האטרקציות פתוחות ויש אפילו אירועים מיוחדים לקראת החג. 

לרגל הפסחא מתקיימים בברלין שוקי פסחא שבהם מוכרים ביצים צבעוניות, ממתקים, חפצי מלאכת יד וגם "סתם" שמונצץ שמוכרים בשווקים מסוג זה. בחלקם – כמו ביריד האביב של ברלין – יש גם מתקני שעשועים. עדיין לא ברור (מחמת קורונה) אם כל השווקים של פסחא בברלין יפתחו, או רק חלקם. 

מי שמבקר בברלין עם ילדים ירצה אולי גם לבקר ביריד האבירים/ ימי הביניים שמתוכנן בין ה-16 ל-18 באפריל במצודת שפנדאו.

גם חובבי המוזיקה יבואו על סיפוקם – מקונצרטים "סטנדרטיים" באולמות ובכנסיות הברלינאיות לרגל חג הפסחא, ועד לקונצרט מיוחד שמתקיים רק בחגים: קונצרט במגדל הפעמונים של "בית תרבויות העולם" ב-17 וב-18 באפריל (ואפרילו בחינם) 

  • עוד אירועי פסחא תוכלו למצוא גם בבלוג "ברלימאמא" בסוף השבוע שלפני החג. 
פסחא איסטר ברלין
מסורות חג הפסחא בברלין: ביצים צבועות בסגנון המיעוט הסורבי (שבאזור השפרה-וואלד ליד ברלין). צילום חופשי : piqsels

5. פסח

הקהילה היהודית חוגגת את חג הפסח ואת ליל הסדר, כנהוג בגולה, בשני ערבים ("יום טוב שני של גלויות"). לחלק מלילות הסדר ניתן להצטרף גם כתיירים ברלינאים, ובראשם ליל הסדר של בית חב"ד באלכסנדרפלאץ עם הרב נתן צוקרמן ורעייתו המקסימה אורית.  אפשרות אחרת היא לנסות לתאם ליל סדר באחד מבתי הכנסת של ברלין, או במקומות אחרים שעשויים להציע ליל סדר גם לתיירים בברלין. 

6. עונת האספרגוס

הברלינאים עדיין חיים לפי עונות של ירקות ופירות שחשובים למטבח שלהם : האביב עם האספרגוס הלבן, הקיץ עם התותים, הסתיו עם דלעות ופטריות והחורף – עם ממתקי חג המולד. 

עונת האספרגוס היא עניין גדול בברלין, ובכל מסעדה שמכבדת את עצמה, אפילו כאלו שבכלל לא מתמקדות במטבח אזורי, תמצאו מנות עם אספרגוס. הקלאסיקה היא אספרגוס לבן עם רוטב הולנדייז, בד"כ עם תפוחי אדמה ליד. המנה כל כך אהודה בגרמניה בעונה הזו, שתעשיית המזון משווקת גם הולנדייז טבעוני, לטובת הנמנעים ממזון מן החי. 

אבל מעבר לקלאסיקה, מי שיתאהב בירק השנוי במחלוקת, יוכל למצוא אותו אפילו ב… גלידה (בכמה וכמה מן הגלידריות המובילות בברלין) 

7. לעקוב אחרי פריחת הדובדבן

אי אפשר לדעת מתי זה בדיוק יקרה, אבל מתישהו באמצע-סוף אפריל מתחילה פריחת הדובדבן. אפשר למצוא עצי דובדבן פורחים בכל ברלין, אבל בעקבות החלטה יפאנית לעטר את תוואי החומה עם עצי דובדבן, ניתן בתקופה הזו להנות מ"סאקורה" ברלינאית מדהימה במקומות רבים שבהם עברה החומה. אל תפספסו, במיוחד אם אתם חובבי אינסטגרם 

פריחת הדובדבן בברלין - בבית העלמין היהודי של וייסנזה

8. אמנות בלי סוף

חובבי האמנות יוכלו להתענג על "סוף השבוע של הגלריות" בסוף אפריל (29 באפריל – 1 במאי), שכולל פתיחות תערוכות ואירועים מיוחדים בעשרות גלריות ברלינאיות. 

מעבר לכך, קיימות מספר תערוכות מעניינות:

  • ביום ראשון, 3 באפריל, יתקיים "יום ראשון של המוזיאונים" שבמסגרתו כמה עשרות מוזיאונים יציעו ביקור חינם כמו גם אירועים מיוחדים . 
  • התערוכה של פול גוגן ב"אלטה נציונל גאלרי" מתעמתת גם עם המורשת הקוליניאלית של ציוריו 
  • ב"גמאלדה גאלרי" ממתינה לכם תערוכה של ענק אמנותי אחר: ארבע העונות לפי הפרשנות של דיוויד הוקני 
 
מעדיפים לחטט בעצמכם אחרי אמנות מעניינת? חוץ משוקי הפשפשים הקבועים של ברלין, ב-23 באפריל תוכלו גם לבקר בעשרות חנויות תקליטים קלאסיות במסגרת "יום התקליט" ולנסות למצוא אלבומים נדירים או כאלה עם עטיפה מעניינת במיוחד. 

9. לפזז לצלילי המוזיקה

כמובן שיום חנויות התקליטים מביא אותנו לנושא הבא – כמה וכמה הופעות של אמנים מן השורה הראשונה מגיעות לברלין באפריל. בין הקונצרטים בברלין באפריל 22: 

  • חובבי אלקטרוניקה בוודאי ישמחו לדעת ש-Bonobo מופיע בברלין ב-23 באפריל, בוולודרום 
  • הלהקה האוסטרלית 5 Seconds of Summer תופיע בוורטי-מיוזיק-הול ב-26 באפריל 
  • דד קן דאנס, 30 באפריל, במרצדס בנץ ארנה
  • מי שמחפש את הטעם והאווירה של ברלין מן הסרטים, יכול לשמוע את התזמורת של "בבילון ברלין" , ה-Moka Efti Orchestra עם סווינג ומוזיקת "ביג באנד" בבניין תיאטרון ה"מטרופול" (בעצמו בניין שקיים כבר משנות ה-20) 
  • ואפילו אמנים ישראלים תוכלו לראות בברלין… אסף אבידן מופיע ב"האקסליז" ב-1 באפריל והכרטיסים עולים (רק) 40-45 אירו 

 

10. ... או להנות מן הצליל "גווווול"!

גם "הרטה" וגם "אוניון" משחקות בבונדסליגה, ובחודש אפריל הן אפילו נפגשות לדרבי ברלינאי שאותו תוכלו לשלב בביקור שלכם בברלין. שתי הקבוצות תיפגשה ב-8 באפריל באיצטדיון האולימפי, שהוא גם מגרש הבית של הרטה. 

חוץ מזה, הן מארחות החודש את פ.צ קלן (אונליון, 1 באפריל); איינטראכט פרקפורט (אוניון, 16 באפריל); שטוטגרט (הרטה, 22 באפריל); ו-גרויתר פירת (אוניון, 29 באפריל). 

מגיעים לברלין בחודש מאי 2022?

יש לנו רשימה של המלצות בברלין לחודש מאי 2022 – דברים שאסור לפספס בברלין