יולי 2023 בברלין : 10 אירועים שאסור לפספס

קיץ חם ומלא בפעילויות מחכה לכם בברלין בחודש יולי 2023. ברשימה הבאה תוכלו למצוא את האירועים הכי חשובים שקורים ביולי – על מנת לעזור לכם לקראת ביקור בברלין

קראו : יולי 2023 בברלין – טיפים חשובים לקראת נסיעה!

תוכן עניינים

ברלין גאה להציג... את חודש הגאווה יולי 23

ברלין ידועה כאחד המוקדים העולמיים של הקהילה הגאה ויש לה גם היסטוריה גאה עשירה, שניתן לגלות איתנו בסיור פרטי של ברלין הגאה

בחודש יולי תוכלו לחוות את הנושא בכל מקום. גולת הכותרת היא כמובן "מצעד הגאווה" של ברלין (שנקרא CSD, ראשי תיבות של "יום רחוב כריסטופר", על שמו של הרחוב שבו החלו "מהומות סטונוול"). המצעד יתקיים ביום שבת, 22 ביולי. 

בכל החודש יתקיימו אירועים גדולים וקטנים בברלין להדגשת המאבק לשוויון זכויות לכל בני האדם, ולא משנה זהותם או העדפתם המינית.

בסוף השבוע שלפני מצעד הגאווה, כלומר ב-15-16 ביולי, תתקיים מסיבת הרחוב הגאה הססגונית. ב-20 ביולי תוכלו למצוא את "מצעד הגאווה על המים", עם ספינות גאווה שישוטו על נהר השפרה. 

ואנחנו כמובן נציע בין היתר את הסיור ברלין האלטרנטיבית שבו מתייחסים גם לתת-התרבות הלהטב"קית – הסיור יוצא בימים ראשון, שלישי ושישי (להרשמה מראש). 

גאווה בשער ברנדנבורג ברלין
שער ברנדנבורג, הסמל הברלינאי, בצבעי דגל הגאווה

רוקדים ברחובות, עוד לפני מצעד הגאווה

מי שלא יכול לחכות עד מצעד הגאווה כדי להתחיל לרקוד, יכול כבר ב-8 ביולי להצטרף ל Rave the Planet, מצעד למען איכות הסביבה, שהוא יורשו של מצעד האהבה – משאיות טכנו יעברו בפוטסדמר פלאץ, שער ברנדנבורג וברחבי הטירגארטן בדרכן לסיום בעמוד הניצחון.

ההשתתפות כמובן חינם

יום שבת, 8 ביולי, מתחיל ב-14:00 בקודאם

הטיולים שלנו בשבת אינם מושפעים מן המצעד,ויתרה על כך,תוכלו להצטרף אליו אחריהם : הסיור היהודי והמיטב יוצאים כסדרם.

מסיבה בברלין מועדון

Enjoy the Silence ועוד הרבה מוזיקה טובה

גם בלי הרייב ברחובות, יש המון-המון הופעות חמות בקיץ 2023 בברלין. 

כמו שהכותרת מרמזת, אחת מגולות הכותרת של הקיץ הוא דפש מוד שיופיעו באיצטדיון האולימפי ב-7 וב-9  ביולי. כפי שאולי ידוע לכם, לדפש מוד יש קצת היסטוריה ברלינאית, ויש כמה אתרים בברלין שאפילו אפשר לראות, כמו "אולפני האנזה" האגדיים (שבהם הקליטו גם דיויד בואי ודפש מוד). כמובן שנוכל לשלב את האתר הזה בטיול פרטי בברלין (ואתרים אחרים בהיסטוריה של דיויד בואי, איגי פופ או דפש מוד בברלין) , או סתם לסמן את האולפנים על המפה שלכם, תוך כדי ההפסקה של אחד הטיולים הקבוצתיים המעולים שלנו בברלין. 

חוץ מדפש מוד, תוכלו לשמוע בברלין את : 

  • סימפלי רד (מצודת שפנדאו, 8 ביולי)
  • קליס (האקסליז, 9 ביולי) 
  • בילי איידול עם חברים במצודת שפנדאו (7 ביולי) 
  • ראמשטיין כרגע עפופת סקנדלים בגרמניה, אבל בכל זאת תופיע באיצטדיון האולימפי ב-15, ב-16 וב-18 ביולי 
  • פסטיבל רגאיי בסייג' ב-1 ביולי 

עוד מידע על מופעי מוזיקה בברלין

קלאסי עם זיקוקים ביולי 2023

גם חובבי המוזיקה הקלאסית הקלה יוכלו להנות מאירוע מיוחד – ששווה לרכוש אליו כרטיסים גם אם אתם רק מכירים "בערך" את היצירות.

ב-9 ביולי תופיע ה"שטאאטסאופר" ב"בבלפלאץ" בקונצרט חינם . 

למצפים לפסטיבל "קלאסי באוויר הפתוח" – הוא עבר מז'נדארמנמרקט (הרחבה כרגע בשיפוצים) לארמון גרונוואלד ויתקיים במהלך חודש יולי שם. 

ואחרון חביב – הפסנתרן המפורסם לאנג-לאנג יקיים קונצרט מיצירות מסרטי דיסני ב"וואלדביהנה" ב-22 ביולי 

כל הג'ז הזה: ברלין חוגגת עם פסטיבל ג'ז חינמי

אם אתם פחות בקטע הקלאסי-קל ויותר בקטע של דיקסי וסווינג, פסטיבל הג'ז של קרויצברג הוא ממש בשבילכם. בברלין יש הרבה מועדוני ג'ז שווים וגם בכל תאריך אחר בשנה תוכלו לעשות טיול רק בעקבות הג'ז בברלין. אבל בין ה-30 ביוני ל-2 ביולי הולך רחוב ברובע קרויצברג להפוך לפסטיבל ג'ז אחד. 

Kreuzberger Str

בין ה-1-3 ביולי (אתר)

מים מים מים - חום יולי-(אוגוסט) בברלין

ונישאר ברובע קרויצברג, ואפילו באותה פינה של הרובע, ששווה ביקור גם אם אין פסטיבל ג'ז.

בצד אחד של השכונה, אפשר למצוא שוק מקורה, מן המקסימים בברלין. בצד השני, אפשר לצנן את עצמכם עם שכשוך במפלים של "פארק ויקטוריה" הנאה, שנמצא ממש מעבר לכביש . 

באופן כללי, השיטה הברלינאית לצינון הגוף בקיץ היא רביצה באגמים והנחלים הרבים שפזורים בעיר. לרבים מהם אפשר להגיע עם תחבורה ציבורית . בין היתר, ניתן להגיע עם הרכבת לוואנזה, לאגם טגל, למיגל-זה, לחופי השפרה ונהר ההאפל או לשלאכטנזה. 

מפל ברלין

ואלס להגנת הצומח: הגנים הבוטניים של ברלין ביולי 23

נישאר עם עולם הטבע. הגנים הבוטניים של ברלין שווים ביקור בכל השנה: באביב יש פרחים מרהיבים; בסתיו הם מציגים שילוב של שלכת מרהיבה וחממות ענק מחממות; בחורף, לצד יתרונן של החממות הענקיות, יש גם את "גני חג המולד"; ובקיץ? "לילות בוטניים" הם נשף מרהיב בחברת הקקטוסים והעצים. 

לילה בוטני – 14 ו-15 ביולי בשעות הערב, בגנים הבוטניים (אתר

ויש עוד מסיבות... כמובן ברחובות ברלין

אבל הנשף בגנים הבוטניים עם אורותיו הצבעוניים אינו המסיבה היחידה שתוכלו להנות ממנה בברלין בחודש יולי 2023. 

חוץ מן האירוע הזה, רק מקצת ממסיבות הרחוב של יולי 2023: 

  • 3- ביוני -2 ביולי: פסטיבל תיבות נגינה בברייטשיידפלאץ
  • 1-11 ביולי: פסטיבל תרבות אפריקה באלכסנדרפלאץ 
  • עד 31 ביולי: יריד עם מתקני לונה-פארק ב-Zentraler Festplatz 
  • 14 – 17 ביולי : מסיבת רחוב ענקית בנמל טגל 
  • 16-31 ביולי: פסטיבל "ברלין צוחקת" באלכסנדרפלאץ
יריד קיץ בברלין בלי מתקנים
יריד קיץ מלא מתקנים

אמרתם מסיבות? מה עם טכנו?

גם ביולי המועדונים בברלין כמובן מארגנים מסיבות ב(כמעט) כל ערב, גם בימות השבוע ניתן להנות ממסיבות. מסיבות לערב המתאים לכם, מומלץ לחפש באתרים הבאים: 

באתרים האלה הזה גם ניתן לעיתים לרכוש כרטיס ל"רשימת האורחים" של המסיבה, מה שיצמצם את האפשרות לסינון בכניסה (אם כי לא מבטיח לגמרי כניסה) 

כידוע, מורשת המועדונים בברלין היא סוג של תרבות, ובחודש יולי תוכלו להשתתף באירועי תרבות ומסיבות שיחגגו "יומולדת" 31 למועדון טרזור האגדי – עם תערוכה, מופעים ועוד. 

טרזור31 – פרטים

בשבילי שופינג זו המסיבה הכי גדולה

אם אתם חובבי שופינג, יולי-אוגוסט זה החודש הנכון עבורכם. ב-31 ביולי תתחיל מכירת סוף העונה בברלין באופן רשמי, אבל גם לפני כן תוכלו למצוא הרבה סיילים ברחבי ברלין. 

קניות בברלין