יוני 2023 בברלין : 10 אירועים שאסור לפספס

יש המון מה לעשות בברלין בחודש יוני 2023, ואנחנו אספנו כמה אירועים חשובים שקורים ביוני – על מנת לעזור לכם לקראת ביקור בברלין. אז למה אתם מחכים?

קראו : יוני 2023 בברלין – דברים שאסור לפספס! 

עשרה דברים שחייבים לעשות בברלין

פסטיבל מוזיקה ברחובות

ברלין הופכת ממש לעיר המוזיקה בחודש יוני 2023. לצד הופעות מדהימות של כמה מן האמנים המובילים בזירה הבינלאומית, תוכלו למצוא גם קונצרטים חינם ופסטיבל מוזיקה ברחובות! 

כן, ב-21 ביוני יתקיים פסטיבל Fete de la Musique – אלפי להקות ומוזיקאים מכל הסוגים, חלקם יותר חובבנים, חלקם ממש מפורסמים, יופיעו ברחבות שונות ברחבי העיר והכל בחינם – או במחיר רכישת שתייה בבית הקפה הסמוך! 

  • מידע על כל ההופעות תוכלו למצוא באתר הרשמי
  • פירוט מדויק של האירועים המתאימים לפסטיבל המוזיקה הבינלאומי 2023 בברלין, תוכלו למצוא בין היתר בבלוג "ברלימאמא" בסוף שבוע שלפני האירוע וכמובן גם מן המדריכים בטיולים הקבוצתיים שלנו בימים שלפני
  • ביום רביעי, 21 ביוני,  אנחנו מציעים את הטיול "המיטב של ברלין", שמכסה את האתרים המפורסמים ביותר; כמו גם את הטיול לעיר פוטסדם, שבה תוכלו להנות ממוזיקה, על רקע נופי הבארוק הרומנטיים. במידה ויהיה ביקוש, נוכל גם להציע גירסה מיוחדת של הטיול "ברלין האלטרנטיבית והעכשווית", שתתאים ממש לאירוע. 

הופעות מדהימות בברלין ביוני 23

ועוד אייטם אחד בתחום המוזיקה – כי פשוט יש כמות עתק של הופעות בברלין שישמחו כל חובב מוזיקה. 

  • 5 ביוני, וו טאנג קלאן בוולהיידה
  • 7 ביוני, טניישס די במצודת שפנדאו 
  • 8 ביוני, גוגול בורדלו בהאקסליז 
  • 21 ביוני, סליפנוט במרצדס בנץ ארנה 
  • 26 ביוני, פ!ינק באיצטדיון האולימפי 
  • 27 ביוני , מארון5 במרצדס בנץ ארנה

עוד הופעות ומוזיקה בברלין

לרקוד ברחובות בחינם

יש עוד אירועים חינם בברלין בחודש יוני 2022, כולל כמובן מספר מסיבות רחוב. הבולטות שבהן הן הפסטיבל לאיכות הסביבה בשער ברנדנבורג ב-4 ביוני ; ופסטיבל הג'ז של קרויצברג, ב-30 ביוני. חוץ מן האירועים הגדולים האלה, יהיו עוד הרבה אירועים יותר קטנים, שתוכלו לקרוא עליהם למשל בבלוג "ברלימאמא" או לשמוע עליהם מן המדריכ/ה שלכם. 

רחוב יצחק רבין בברלין, על רקע גלגל-ענק
רחוב יצחק רבין בברלין, על רקע גלגל-ענק במסיבת-רחוב ב"שדרות ה-17 ביוני" הסמוכות, המשמשות לעיתים קרובות למסיבות רחוב גדולות. צילום: רועי כהן

תות ותאילנד - אוכל של קיץ בברלין

על התות הברלינאי סיפרנו לכם כבר בסעיף העשירי של המדריך שלנו לאירועים במאי 2023 בברלין – אבל לצד ביקור בחוות התותים, אתם יכולים לחוות הרבה מאוד חוויות קולינריות בברלין עצמה. 

אחת מן החוויות היותר מעניינות הוא "השוק התאילנדי" – במדשאה באחד הפארקים של ברלין מתכנסות משפחות תאיות-ברלינאיות לפיקניק קהילתי בימים יפים אחרי צהריים. שמו התאילנדים לב, שהציבור אוהב לרכוש מהם אוכל תאילנדי, והפיקניק ההמוני הזה עבר חצי התמסדות, כולל פיקוח עירוני שמשגיח שהכל בסדר שם. אבל עדיין – השוק ספונטני לחלוטין ותלוי ברצון הסוחרות השונות מן הקהילה התאית בברלין. חוויה מדהימה! 

איפה? פרויסן-פארק, ליד תחנת Konstanzer Str 

מה חסר לנו ליד האוכל? בירה כמובן! ואכן יש הרבה בירה בברלין, וגני הבירה פתוחים כולם ביוני, המדריכים שלנו כמובן יוכלו לתת המלצות על גן בירה שווה לא רחוק מן המלון שלכם. 

בואו ללונה-פארק

לא רק מסיבות רחוב שכונתיות תוכלו למצוא בברלין בחודש יוני 2022 – יש גם ירידי ענק שבהם תוכלו למצוא מתקני לונה-פארק לצד דוכני משחקים. 

  • בין ה-26 במאי ל-11 ביוני יתקיים יריד שכזה ב-Bäkepark שבקצה רובע שטגליץ (הגעה: אוטובוס 186 מתחנת שטגליץ עד Promenadenstr) 
  • והחל מן ה-17 ביוני ועד סוף יולי, היריד נודד ל-Zentraler Festplatz (תחנת האוטובוס עם אותו שם)

עוד מידע על ירידים בברלין

 
יריד קיץ בברלין בלי מתקנים
לתפוס גלגל ענק: ירידים רבים בברלין ביוני 2023

להנות מחגיגה של אמנות

חובבי אמנות בהחלט יהנו מביקור בברלין בחודש יוני 2023!

  • ביום ראשון, 2 באפריל, יתקיים "יום ראשון של המוזיאונים" שבמסגרתו כמה עשרות מוזיאונים יציעו ביקור חינם כמו גם אירועים מיוחדים . 
  • במוזיאון ברבריני בפוטסדם תוכלו להנות מתערוכה על "השמש באמנות", שמשתמשת בצורה יפה באוסף המרשים של המוזיאון. את הביקור תוכלו לשלב עם הטיול שלנו לפוטסדם  (פרטים והרשמה
  • ב"נויה נאציונל-גאלרי" ממתינה לכם תערוכה של ענק אמנותי: הצייר הגרמני גרהרד ריכטר, עם "100 תמונות עבור ברלין" (כרטיסים)
 

בין היתר, תוכלו לראות את הרטרוספקטיבה של גרהרד ריכטר ב"נויה נאציונלגאלרי".

תוכלו גם לראות החל מן ה-11 ביוני תערוכה על תנועת ה"זצסיון" החשובה ועל קלימט, ליברמן ושטוק, והקשרים בהם ב"אלטה נאציונלגאלרי". 

בנוסף, יתקיימו בהקשר יותר עכשווי פסטיבל האמנות "48 שעות בנויקלן" ופסטיבל האמנות של פאנקו. 

 

הנויה נאציונלגאלרי

לעודד ולהתפעל מספורטאים מיוחדים

החל מן ה-17 ביוני תוכלו להנות מאירוע ספורט חד-פעמי ובינלאומי בברלין : משחקי ה"ספיישל אולימפיקס" Special Olympics, הם אולימפיאדת קיץ לספורטאים עם מוגבלויות נפשיות או אינטלקטואליות מכל העולם. גם לישראל יש נבחרת מכובדת שתוכלו לעודד, וזה כמובן בנוסף לצפייה בטקס הפתיחה, העברת הלפיד וכל הטקסים האולימפיים האחרים. 

 

לגלות מי יניף את הגביע

גם אם מצטמצמים לספורט גרמני, יש עדיין הרבה מה לראות, אפילו אם מצמצמים את הבחירה ל"כדורגל גברים גרמני", שכן ב-3 ביוני יפגשו באיצטדיון האולימפי של ברלין הקבוצות איינטרכט פרנקפורט ו-RB לייפציג, לגמר הגביע הגרמני בכדורגל

אם לא תצליחו להשיג כרטיסים לאיצטדיון, גם בכל באר ספורט תוכו להנות מן המשחק לצד אוהדים של אחת משתי הקבוצות. 

ספורט מתוק בברלין: שוקולטייה (מגדנאי) ב"ראוש" מייצר כדורגלן

לצפות בסרטים יהודיים מכל העולם

פסטיבל הסרטים היהודיים של ברלין וברנדנבורג חוגג השנה את שנתו ה-28 וכולל מגוון של סרטים יהודיים מכל העולם – כולל סרטי אימה יהודיים, מחווה לאיש הקולנוע ג'ק גרפיין, ריכוז של סרטים יהודיים מקנדה וגם מגוון של סרטים לרגל השנה ה-75 לעצמאות ישראל. 

במגוון בתי-קולנוע בברלין ובפוטסדם, 13-18 ביוני, האתר הרשמי

לעשות פלוס על תערוכת דיסני מיוחדת

לצד פסטיבל הסרטים היהודיים יש עוד אירוע חד-פעמי ייחודי ביוני 2023 בברלין שקשור לקולנוע: בין ה-9 ל-18 ביוני תוכלו לבקר בתערוכה אורקולית מיוחדת, לכבוד יובל ה-100 לחברת דיסני, תחת הכותרת Disney Wonder of Friendship, the Experience. 

הכניסה לתערוכה רק ברכישת כרטיסים מראש, ומומלצת רק מגיל 18 ומעלה. מתחת לגיל 18, יש להגיע בליווי מבוגר. 

מגיעים לברלין בתקופה אחרת?

  • מגיעים במאי לברלין? יש לנו כמובן רשימת המלצות לביקור במאי בברלין 
  • מגיעים ביולי לברלין? הציצו בטיפים החשובים לביקור בברלין בחודש יולי