שער ברנדנבורג מואר בצבעי דגל ישראל

פה היה אמור להופיע פוסט על "פעילויות בברלין בנובמבר", ואחר כך על "פעילויות בדצמבר". מקווים שנשוב לעשות פוסטים שמחים כאלה. אין ספק שמגיע לכם לשמוח ולא רק להתאבל ולכעוס. ואכן, בברלין מתחילים כבר שוקי חג המולד, והירידים, ויש הופעות – כן, העולם ממשיך להסתובב. בשבילנו הוא פחות או יותר נעצר לעת עתה. אם אתם בכל זאת מגיעים לברלין, ננסה לענות על השאלות שלכם פה. 

האם בטוח להגיע לברלין?

המטה ללוחמה בטרור המליץ לכל הישראלים שמטיילים בעולם, להנמיך פרופיל. ההמלצה היא לא בגלל סיכון קונקרטי במקום מסוים, אבל גם לא מתוך "סתם" תחושה של "כל העולם נגדנו". יש דברים בגו – אכן יש מקומות בעולם שבהם מומלץ לא להפגין סממנים יהודיים בולטים ו/או סימנים ישראליים בולטים. יצוין, שעד כה, היו מעט מאוד אירועים בברלין שהצדיקו אזהרה קונקרטית, אבל אשרי אדם מפחד תמיד בהקשר הזה.

מעבר לכך, יש את התחושה הסובייקטיבית – אם משהו גורם לכם לחוש אי-נוחות, זה לא קשור לנתונים סטטיסטיים על כמה מקרים היו או לא היו בגרמניה. 

יצוין, שבהפגנה הכי גדולה (עד כה) לתמיכה בצד הפלסטיני, התייצבו כ-8500 איש (בין מארגני ההפגנה הזו, אגב, ישראלי, מן הסתם פעיל בשמאל הרדיקלי). להפגנה הכי גדולה לתמיכה בישראל ולשחרור החטופים, התייצבו כמעט פי שלוש משתתפים (כולל פוליטיקאים בכירים וגם גרמנים לא-יהודים רבים). ברור, התקשורת הישראלית, ובצדק, מציגה את האירועים הלא-חיוביים מבחינתנו, אבל לאו דווקא "כל העולם נגדנו". 

אז התשובה מורכבת – ברלין לא יותר מסוכנת ממקומות אחרים בעולם לישראלים או יהודים, אבל זה לא אומר שצריך להיות שאננים או לרוץ עם דגל ישראל ושירת "עם ישראל חי" לתוך מסגד ברובע נויקלן. 

מחאה בנושא החטופים והטבח בכיכר בבל במרכז ברלין

האם אתם עדיין מקיימים טיולים בברלין?

גם פה התשובה מורכבת. אנחנו כמובן נשמח להדריך אתכם בברלין וננקוט באמצעי הבטיחות שאתם תראו לנכון (למשל לחשן לתוך האוזן). אבל הסיורים הקבוצתיים שלנו מתקיימים רק אם יש מינימום משתתפים, ואם אתם מעטים שמבקרים בברלין, יתכן ואין מינימום לסיור קבוצתי, אלא רק לקיום טיול פרטי. 

פוסטר תמיכה וסולידריות עם ישראל של ממשלת גרמניה.
מיצג עגלות להעלאת תשומת הלב הציבורית לסיפור החטופים, בשער ברנדנבורג