אכול ככל יכולתך בברלין

אכלו ככל יכולתכם

איפה אפשר לאכול הרבה, ובזול, בברלין?

אכול ככל יכולתך בברלין

נתחיל ב"אזהרה": הפעם אנחנו לא נותנים המלצות בברלין לאניני הטעם שהולכים איתנו לטיול קולינרי פרטי בברלין ומחפשים מסעדות שף ופנינות נסתרות. להיפך – אנחנו הולכים על הכי "תיירותי", הכי המוני וגם – הכי זול ונותן תמורה טובה לכסף שלכם. אז אם אתם תרמילאים תפרנים, או סתם חובבי אכילה בבופה – המשיכו לקרוא!

מסעדות בופה בברלין

הסגנון של מסעדות “אכול ככל יכולתך” נפוץ מאוד בחלק מן היעדים הפופולריים בעולם. דווקא בברלין, אולי בגלל שאפשר למצוא אוכל זול ומשביע במזללות ברחבי העיר, יש פחות מסעדות מן הסוג הזה. אבל יש כמה מסעדות מומלצות בברלין לסעוד בלי להפסיק.

שימו לב שבמרבית המסעדות שברשימה, רק האוכל מן הבופה הוא ללא הגבלה, ואם אתם רוצים מזון אחר, או שאתם רוצים לשתות יחד עם האוכל (סה”כ, לגיטימי), צריך לחפש במקום אחר (ובמקרים מסוימים, על זה עושות המסעדות את הקופה – שימו לב למחירי השתייה שאתם מזמינים!). אלכוהול ללא הגבלה אסור לפי החוק בברלין ולכן גם אם תמצאו ב”נס” מקום שגם השתייה כלולה אצלו במחיר הכולל של הבופה, זאת תהייה שתייה קלה.

אסיאתי ענקי

ז’אנר המסעדות שהכי מצטיין בתחום ה”אכול ככל יכולתך” הוא מסעדות אסיאתיות מסוגים שונים. לאו דווקא תמיד מדובר במסעדות האסיאתיות המובילות בברלין, אבל יחסית, יש המון מסעדות בז’אנר הזה, והן רובן מספקות את העבודה היטב: אוכל טעים, בד”כ ב”אכול ככל יכולתך” יש מנה אחרונה, ומבחר עצום של מנות. אחת הבולטות בתחום הזה היא Phoenix , עם עשרות מנות בופה בכל ערב ממוצע. אבל גם מסעדות סיניות “ידועות” כמו המסעדה Ming Dynasty , מציעות בד”כ ערב בופה באחד מערבי השבוע.

PHOENIX – בכל יום, 12:00 – 23:00 (עד 16:00 במחירים מוזלים עוד יותר)

Greifswalder Str. 90, 10409 Berlin (תחנת רכבת סמוכה: GREIFSWALDER STR עם רכבת אס, או THOMAS MANN עם חשמלית M4)

הטיול הקולינרי בברלין - הטיולים של נדב

איי נו נאת’ינג, איים פרום ברצלונה!

מסעדת YOSOY מציעה אוכל ספרדי וקטלני, ובייחוד טאפאס, במיקום די מרכזי ברובע מיטה (לא רחוק מן המקום שבו הולכים בעקבות יהדות ברלין) . בכל יום למעט שבת, בין 11:00 ל-16:00 היא מציעה את הטאפאס ב”אכול ככל יכולתך”. היתרון הוא כמובן המיקום המרכזי.

Yosoy Rosenthaler Straße 37 10178 Berlin (ליד תחנת Hackescher Markt, נקודת המפגש שלנו)

בשר ועוד קצת בשר (ולידו קצת בשר)

למרות שווילה רודיציו מציעה גם בופה סלטים עשיר, לא היינו ממש ממליצים עליה לצמחונים וטבעונים אדוקים. המסעדה מציעה ערב שכולו תאוות בשרים, ולצד בופה הסלטים יש גם בשרים בכמות רבה מאוד, עם מלצרים שעוברים עם מנות גריל, ואתם יכולים לאכול מהן, ככל יכולתכם…

המנה האחרונה מן הגריל היא דווקא אננס, כמו שאפשר לראות בסרטון.

הבופה והבשרים של ווילה רודיציו יוצאים קצת על הצד היקר יחסית למסעדות האחרות שהוזכרו פה – אפילו אם תשתו רק שתייה אחת (ואתם לא…), אין מצב שתצאו בפחות מ-30 אירו לאדם. יצוין שיש “דילים” בגרופון הגרמני לעיתים קרובות, אז ניתן אולי להצטייד בגוגל-טרנסלייט וקצת תושייה ולהוציא לעצמכם ארוחת בשרים זוגית במחיר של אדם אחד.

וילה רודיציו, Milastraße 2, 10437 Berlin (לא רחוק מתחנת Schönhauser Allee של ה-U2 וה”רינג”, כמו גם לחשמלית M1 בתחנת MILASTR).

סליחה, אנחנו בגרמניה?

בטיול הקולינרי (הקבוצתי) יסבירו לכם בשמחה למה “אוכל גרמני” ואוכל ברלינאי” הם לא אותו דבר, אבל – כן, יש גם בופה של אכול ככל יכולתך עם אוכל “גרמני”. במסעדת HB מציעים בכל יום ראשון עד 15:00 שולחן בראנץ’ נדיב ביותר, בליווי מוזיקה בווארית מסורתית וכמובן בירה (שלא כלולה במחיר).

באופן כללי, בראנץ’ של יום ראשון, עם בופה די מטורף, היא מסורת בברלין והרבה מסעדות מציעות אותו. שווה לברר גם במסעדות אחרות ששמעתם עליהן או אפילו כאלו שאתם סתם עוברים לידן

HB – כתובת Karl-Liebknecht-Str. 30, 10178 Berlin (ליד אלכסנדרפלאץ) – מזנון חופשי רק בימי ראשון, בימי חול יש להם דיל צהריים די זול (אבל לא “אכול ככל יכולתך”) וכמובן גם ניתן לבוא בערב.

יש מסעדות שמציעות את ה”מבצע” שלהם בימים אחרים. למשל, מסעדת Play Off, רשת קטנה של מסעדות “אמריקאיות”, מציעה בכל יום שני, החל מ-18:00, מנת צלעות “אכול ככל יכולתך”.

Play Off , בתוך תחנת Ostbahnhof ובקניון פוטטסדמר פלאץ