סרטים על ברלין (וגם קצת כאלה שמצולמים פה)

ברשימת היצירות על ברלין שאנחנו ממליצים לכם, יש כמובן מספר סרטים. רשימה לא-מלאה (אתם מוזמנים לחשוב על עוד סרטים ולהציע)

חיים של אחרים" (Das Leben der Anderen)- סרט המדבר על מזרח גרמניה בתקופה שבה השטאזי, המשטרה החשאית של המדינה עקבה אחרי תושביה כדי למצוא מידע על אנשים שנחשדים בעריקה למערב או לחילופין מרגלים של המערב שהסתננו למזרח. הסרט זכה באוסקר לסרט הזר הטוב ביותר לשנת 2007. 

אלזר" (ELSER)- סיפורו של גיאורג אלזר, נגר ממינכן אשר מנסה להתנקש בחייו של היטלר ב-1939 ובכך למנוע את המלחמה הגדולה הקרבה לבוא ומפלת מולדתו. במהלך הסיור "המיטב של ברלין" אנו רואים את האנדרטה לזכרו. 

הנפילה" (Der Untergang)- סרט המתאר את הימים האחרונים בחייו של היטלר בבונקר המפורסם, נעשה בעזרת זכרונותיה של מזכירתו האישית. השחקן המנוח ברונו גאנץ  קיבל שבחים עבור הופעתו. קטע זכור במיוחד שבו היטלר במתקפת כעס נגד מפקדי הצבא הפך לויראלי ברחבי העולם. 

רוזנשטראסה" (Rosenstrasse)- סרט של הבמאית מרגרטה פון טרוטה ששופך אור על מחאת הנשים ברחוב רוזנשטראסה בפברואר 1943, נשים נוצריות אשר היו נשואות ואמהות לגברים יהודים. המחאה ההירואית תורמת חלק גדול בשחרור הגברים והסרט מנציח את הסיפור המרתק. בסיור היהודי אנו עוברים במקום המחאה ומספרים את סיפורה המלא. 

בלון" (Baloon)-  סרט חדש יחסית המספר את סיפורן האמיתי של 2 משפחות במזרח גרמניה המנסות ב-1979 לעבור למערב גרמניה דרך כדור פורח. 

מבוך השקרים" (Im Labyrinth des Schweigens) – עורך דין בסוף שנות ה-50 במערב גרמניה מביא למשפטי אושוויץ השניים בעקבות פושעי מלחמה נאצים שלא הובאו לדין ותוך כדי פותח את הפצעים הפתוחים של אומה שלא מעוניינת לפשפש בעברה האפל. 

שתיקה רועמת" – (The Silent Revolution) – סרט יחסית חדש (2018) על המרד העממי במדינות הקומוניסטיות (הונגריה, מזרח גרמניה וכולי) לאחר מלחמת העולם השנייה. 

 ”הבלתי נראים” Unsichtbaren – סרט עלילתי/תיעודי שמספר את סיפור הישרדותם של היהודים הברלינאים היורדים למחתרת כאשר הנאצים הופכים את ברלין למקום "נקי" מיהודים ב-1943. 

קברט" – (Cabaret) ההפקה ההוליוודית של בוב פוסי בכיכובה של לייזה מינלי כסאלי בולס, זמרת הקברטים הנהנתנית בברלין של סוף שנות ה-20 וחברה הסופר כריס ערב עליית הנאצים לשלטון. 

Christopher And His Kind”- סרט של ה BBC המגולל את סיפורו של כריסטופר אישרווד סופר אנגלי שחי בברלין בשנות ה-20 וה-30 הדקדנטיות, שהוביל ליצירת המחזמר "קברט". הסרט וזכרונותיו מהויים חלון הצצה לברלין הנהנתנית רגע לפני עליית הנאצים לשלטון. 

Sin Cities- Berlin סדרה תיעודית הסוקרת ערי חטאים במהלך המאה ה-20. הפרק על ברלין מספר על שנות ה-20 המטורפות, החופש המיני והתרבותי הגדול של התקופה ומה הביא לכך. 

להתראות לנין"! – דרמה-קומדיה גרמנית המספרת את סיפורה של משפחה שחייה לאחר נפילת החומה במזרח ברלין כאשר האמא שוקעת לתרדמה קצר לפני. כדי לא להרע במצבה המשפחה בוראת לאמא עולם דמיוני בו מזרח גרמניה עדיין קיימת. 

"גשר המרגלים" (Bridge of Spies) – הסרט בכיכובו של טום האנקס מבוסס על סיפור אמיתי – הניסיון להביא לשחרורם של אמריקאים הכלואים בברית המועצות באמצעות חילופי "שבויים" ב"גשר המרגלים" שבין מזרח גרמניה למערבה. 

ראן לולה ראן (Lola rennt) – לולה חייבת להציל את החבר שלה ורצה ברחבי ברלין בניסיון נואש להשיג את הכסף הנדרש.