איסט סייד גלארי - הנשיקה - הונקר ברזנייב

עיר ובליבה חומה: 1961-2021

ב-13 באוגוסט, 1961, הוקמה חומת ברלין על ידי ממשלת מזרח גרמניה. החומה נועדה למנוע מתושבי מזרח גרמניה הקומוניסטית מלהימלט לכיוון המערב : לאור העובדה שבלב ה":רפובליקה הדמוקרטית הגרמנית" (כפי שמזרח גרמניה קראה לעצמה) עמדה מובלעת של המערב – מערב ברלין.  

החומה למעשה נבנתה סביב מערב ברלין – על שטחה של מזרח גרמניה – כדי למנוע מאנשים לעבור ממזרח למערב ללא אישור. 

ב-1989 נפלה חומת ברלין והפכה להיסטוריה – שאנו יכולים להציג בטיולים שונים (כולל "האיסט סייד גאלרי" בסיור האלטרנטיבי; קטע של החומה ב"מיטב של ברלין" וכמובן סיור שלם שמוקדש לחומה וברלין הקומוניסטית בתקופת המלחמה הקרה

ברלין מציינת 60 שנים להקמת החומה

בחודש אוגוסט 2021 מצוינות 60 שנים להקמת חומת ברלין, וברלין מציינת זאת במגוון אירועים. בין האירועים מתוכננות גם פגישות עם בני התקופה שהופרדו מבני משפחותיהם או נאסרו רק בגלל שביקשו לברוח. יהיו גם קונצרטים בברלין לזכר האירועי כמו גם הוצאת יצירה מוזיקלית של "קולות החומה". יערכו מופעי מחול. באזור פוטסדמר פלאץ תיערך תערוכה בנושא חומת ברלין. 
 
חומת ברלין - הטיולים של נדב בברלין
Berlin Wall

פיקניק על החומה

ביום שבת, 14 באוגוסט, יערך פיקניק המוני בשטח החומה שליד "אנדרטת החומה" בברנאוור שטראסה. לפיקניק מוזמן הציבור הרחב (בהתאם להנחיות הקורונה). הקרן המנהלת את "אנדרטת החומה" מבקשת להביא "חפצים הקשורים לחוויות המגורים בגבול", אם יש לכם. 

מאואר פארק ברלין
הופעה ב"מאוור פארק"

פסטיבל סרטי חומה

 ב"איסט סייד גאלרי" יערכו סדנאות בנושא "להיות חלק מן האיסט סייד גאלרי". וב"מאוורפארק" יערך פסטיבל קולנוע של "סרטי החומה". 

כמובן שיערכו גם אירועים ותערוכות במקומות אחרים – כולל למשל בגבול בין פוטסדם למערב ברלין. 

רוצים לשמוע עוד על הנושא, ובעברית?

אנחנו בטיולים של נדב בברלין כמובן חזרנו להציע סיורים מודרכים בעברית (או באנגלית, או בגרמנית)  ברחבי העיר, כולל סיור המלחמה הקרה בברלין, ביקור במטה ה"שטאזי" או בכלא של שירות ביטחון הפנים של מזרח גרמניה, טיול בחומת ברלין (עם או בלי החלק עם הגרפיטי של חומת ברלין) – המדריכים שלנו מורשים להדריך גם בחלק מן האתרים היותר מוגבלים בעיר. להזמנת טיול