חמישה מקומות שבהם ברלין מתחפשת לעיר אחרת

ברלין אולי לא רומנטית כמו פריז (אבל בהחלט יכולה להיות עיר רומנטית), אולי לא מלאת תרבויות כמו ניו-יורק (אבל בהחלט מתחרה לא-קטנה, עם כמות רבה יותר של מוזיאונים מבניו-יורק) ויש בה – תנו לנו להפתיע אתכם – יותר תעלות וגשרים מבוונציה או אמסטרדם . אז איפה תוכלו לראות ערים אחרות, בלי להוציא יותר מכרטיס תחבורה ציבורית? 

ce n'est pas une Tour Eiffel

זה אולי לא מגדל אייפל, אבל אם לוקחים איתכם איזה בקבוק יין אדום ואיזה קרואסון טוב – אולי אפשר טיפה לדמיין. בברלין יש למעשה שני "מגדלי אייפל". המפורסם יותר הוא ב"פונקטורם" שבמרכז הירידים. למעלה יש (בימים שאינם קורונה) קומת מסעדה ותצפית. מגדל קטן יותר, שלא ניתן לטפס עליו, יש בחצר המרכז הגרמני-צרפתי ברובע וודינג. 

עוד קצת צרפת תוכלו למשל למצוא בקומת המזון של ה"גאלרי לאפייט".  

השנה התחפשתי לפאריז

This is not America

אנחנו הפעם דווקא לא מתכוונים לשהותו של דיוויד בואי בברלין, אלא דווקא לחיבה, כמעט האובססיה, של הברלינאים, למערב הפרוע. בקרב הגרמנים יש אלפי מבוגרים שהתחביב שלהם הוא להתחפש לילידים אמריקאים (כלומר "אינדיאנים") ולקאובואים לטובת משחקי שחזור היסטורי.

יש גם מערב פרוע בברלין – באזור שפנדאו יש אזור שלם שהוסב ל"מערב הפרוע" סביב "מועדון קאובואים". קצת צפונית לברלין נמצא פארק השעשועים אלדורדו טמפלין, שמנסה לשחזר עיירה במערב הפרוע.

אם יש לכם דמיון מאוד מפותח, תוכלו גם להסתפק בטיול ברחובות שכונת וייסנזה, שהיא קצת כמו הוליווד, רק בברלין (חוץ מן הסלבריטיז והרודיאו דרייב ועוד דבר או שניים): גם בה קמו ניצני תעשיית הראינוע הגרמנית (ויש בה אפילו שלטי זיכרון לאולפני הקולנוע הראשונים שהיו בה וכיכר על שמו של "הקבינט של דוקטור קאליגרי") וכיאה לסוג של הוליווד, חוף האגם המקומי מתגאה בשלט אותיות לבנות של שם המקום. 

ואם כבר אמריקה, אז בטוח חייבים גם רוסיה

בעיר פוטסדם תוכלו למצוא את השכונה "אלכסנדרובקה", שבנויה כולה כמו כפר רוסי קטן. ואם אתם מעדיפים משהו קצת יותר מודרני – אוצו לשדרות קארל מרכס בפרידריכסהיין, שנבנו בסגנון פאר שאפיין את מוסקווה של שנות החמישים. בפוטסדם תוכלו למצוא גם "עתיקות רומיות" (שבנו הפרוסים בסגנון העתיקות הרומיות), קוטג' אנגלי "קלאסי" (שבנה בית המלוכה הפרוסי, כי למה לא) וגם "ארמון איטלקי" ואפילו מגדל מים שמחופש לצריח מסגד (כאמור, כי בא להם ולא בדיוק היה פוליטיקלי קורקט בממלכת פרוסיה).  

ברוסית אגב קוראים לדברים כאלה "כפר פוטיומקין""

לונדון קולינג

המתגעגעים לבירת בריטניה יוכלו למצוא תא-טלפון בריטי טיפוסי ב"טיילת גריניץ'" ברובע טגל, כמו גם עוד מחוות לממלכה המאוחדת. 

וכמובן גם ירושלים

בעיר שחולקה על ידי חומה יש לא מעט מחוות לירושלים, אנחנו סקרנו כמה מהן, בטיול "ירושלים דברלין"

עוד כמה מסלולים בברלין