הרובע היהודי של ברלין

החלטתם בשעה טובה לקחת את המשפחה, את בת הזוג או את בן הזוג או את החברים ולנסוע לברלין. עם "פתיחת" השמיים, כבר נסעתם להרבה מקומות. בעיקר באירופה. אך תמיד רציתם לבקר בברלין. קיבלתם כמובן המון המלצות על הארכיטקטורה, על הבניינים, על הקולינריה והמסעדות, על המחירים הנוחים, על המוזאונים, על הפארקים אבל אולי מה שמושך אותכם יותר הוא ההקשר היהודי אשר קשור בעבותות של דם לעיר הזאת. בירת גרמניה הנאצית שקרסה לפני כ75 שנה. ובכן, אתם לא לבד. רבים הם המחפשים למצוא את הקשר שלהם למקום, קשר שהיה לפני המלחמה ונותק ואחרים פשוט רוצים ללמוד יותר על מה שהיה. כולנו צריכים ואפילו חייבים ללמוד יותר על מה שהיה ולמה כל זה קרה. אולי ברמה התיאולוגית קשה למצוא תשובות אבל בהקשר ההיסטורי, כלכלי ופוליטי ניתן לנסות ולהבין. 
 
בכל מקרה, אתם מבקשים לבקר את הרובע היהודי של ברלין. אתם רוצים לעשות טיול ברובע היהודי, מין טיול יהדות ברלין ולהכיר דרכו את יהדות ברלין כפי שהיתה לפני המלחמה. אבל איך עושים זאת מבלי לפספס את כל מה שניתן ללמוד? ובכן, הנה המלצה, אם אתם באמת רוצים להכיר את הרובע היהודי של ברלין, אתם צריכים לחפש חברות כמו חברת הטיולים של נדב בברלין. אלו טיולים וסיורים המתבצעים רק בשפה העברית על ידי מדריכים ישראלים הגרים בעיר ומכירים על בורייו את הרובע היהודי של ברלין ואת יהדות ברלין. הסיורים של חברת הטיולים של נדב בברלין הם טיולים המותאמים אישית לכל משפחה או לכל צורך.
 
אתם מתקשרים ומבקשים לתאם טיול ברובע היהודי או טיול יהדות בברלין, מתאמים וקיבלתם. אבל כמובן את זה לא עושים מהמלון בברלין. טיולים אלו צריך לתאם מראש עוד מהארץ. למרות שצוות המדריכים גדול וגם זמין, קיים, בהתאם לעונה כמובן, ביקוש גדול ויש גם לעבור תהליך של תיאום ציפיות בינכם לבין המדריך או המדריכה. אם הגעתם או מתכננים להגיע לברלין, אסור לכם לפסוח על הרובע היהודי של ברלין. אז התקשרו עוד היום. תאמו תאריך, ספרו לנדב, מנכ"ל הטיולים של נדב בברלין  על ציפיותכם ורצונותכם וצאו לדרך. בבטחון רב אני אומר לכם שלא תצטערו. נסיעה טובה.